مدیرکل دفتر طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: توانمندسازی شغلی جوانان از راهبردهای وزارت ورزش و جوانان است که در قالب رویدادهای توانمندسازی و اشتغال «جوانانه» دنبال می شود.

مجتبی تاجیک در مراسم اختتامیه نمایشگاه کسب و کارهای جوانان در سنندج، اظهار کرد: هرگونه کمک به اشتغالزایی در جامعه حتی برای یک نفر و گذران بهتر امور زندگی و انتخاب مسیر درست و هدفمند، ارزشمند است.

وی افزود: باید از حرکت کند و قدم برداشتن مورچه‌ای فاصله بگیریم و برای این موضوع و جهش در برنامه، نیازمند تغییر دادن مسیر و نگاه به سمت کسب و کارهای فرامرزی هستیم.

مدیرکل دفتر طرح های ملی و فراگیر وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: این مساله به ویژه در استان هایی که از امکان مرزی بودن برخوردار هستند، اهمیت بیشتری دارد چرا که تنها با یک جابجایی مختصر می توانند برنامه‌های خود را ناظر به افق‌های بلندتر تدوین کنند.

مدیرکل دفتر طرحهای ملی و فراگیر وزارت ورزش و جوانان خطاب به مسوولان هم گفت: جوانان امروز ما حوصله بسیاری برای حرکت قدم به قدم ندارند و همین کار مسوولان را سخت می‌کند.

تاجیک ادامه داد: برای همین باید به سمت دوره‌های سبک و چابک، متناسب با ذائقه نسل امروزی حرکت کرد.

وی گفت: این رویداد دومین دوره در کشور بعد از گلستان است و تنها دوره در سطح کشور است که کاملاً به صورت رایگان برگزار شد.

فرصتی برای ورود به بازارهای همسایه

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم گفت: این نمایشگاه رویدادی در حوزه اشتغال و توانمندسازی جوانان برای ورود به کشورهای همسایه است.

آمنه غلام ویسی با بیان اینکه محرومیت کردستان بیشتر از نظر کارخانه ها و صنایع نوین است، افزود: در بسیاری از زمینه ها از استان های برخوردار هستیم که اگر به درستی شناسایی و شکوفا شود، توسعه استان سرعت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: جوانان سخت کوش و منابع خدادای غنی در کنار ظرفیت مرز از مزیتهایی است که کردستان دارد و می تواند منشا تولید و صادرات باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: این نمایشگاه گام سوم از رویداد ملی توانمندسازی کسب و کارهای جوانان بود که پس از رویداد آموزشی در گام اول و بازدید از مرز در گام سوم، مورد استقبال جوانان و کارآفرینان قرار گرفت و بنا داریم با کمک وزارت و دستگاههای اجرایی این دوره‌ها به روزرسانی و تداوم یابد.

دومین دوره نمایشگاه کسب و کارهای جوانان کردستان از ۲۸ تا ۳۰ مهرماه در خانه کُرد سنندج برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار