رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: دانشگاه آزاد یزد با هدف ارتقای مهارت‌های شغلی و پاسخگویی به نیاز‌های بازار، ظرفیت همکاری با اصناف در زمینه طراحی رشته‌های جدید، ثبت‌نام دانشجویان در اتاق اصناف و برگزاری همایش‌های آینده‌پژوهی مشاغل را دارد.

محمدرضا دهقان اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در  نشست مشترک رئیس و هیات مدیره اتاق اصناف یزد و دانشگاه که با حضور معاونین و مسئولین دانشگاه و اصناف، با اشاره به آمادگی این واحد دانشگاهی برای ارائه خدمات به جامعه، به ویژه به صاحبان اصناف یزد، گفت: واحد یزد در حاضر طراحی ۹ رشته جدید با سرفصل مورد نیاز صنایع، بورسیه کردن دانشجویان دانشکده مهارت و کارآفرینی ایفا سرام گسترش طرح پویش را دنبال می‌کند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی این ظرفیت همکاری در امر آموزش اصناف از جمله طراحی رشته‌های جدید مورد نیاز و متناسب با اصناف، ثبت نام دانشجویان در اتاق اصناف، برگزاری همایش‌هایی با موضوع آینده‌پژوهی مشاغل، کارآفرینی و ارائه مشاوره به متقاضیان را دارد.

 ابوالفضل داودی رئیس دانشکدگان مهارتی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در تحصیل مهارت‌محور گفت: یکی از مشکلات اصناف، بحث بیمه افرادی است که به صورت شاگرد یا موارد مشابه در اصناف مشغول به کارند و این مسئله موجب نگرانی اصناف شده است. دکتر داودی ادامه داد: با وجود تفاهم نامه ۱۳ جانبه فی مابین ۱۳ اداره استان از جمله استانداری، اتاق اصناف و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین نصب تابلو کارگاه معین دانشگاه آزاد اسلامی یزد در واحد‌های صنفی، کارگاه مربوطه به عنوان محیط آموزشی تلقی شده و مشکلی از جهت بیمه دانشجویان مشغول به کار و آموزش ندارند.

زارع زاده با اشاره به آموزش اصناف در جامعه امروز گفت: تشکیل کارگروهی جهت پیگیری امور آموزش اصناف، آموزش مهارت محور دانشجویان، بررسی نقاط ضعف و قوت این طرح، تنظیم قرارداد همکاری متقابل، متشکل از نمایندگان اتاق اصناف و اعضا نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی یک ضرورت است.

سعید دهقان عضو هیات مدیره اتاق اصناف و رئیس صنف تعمیرکاران خودرو در ادامه خاطرنشان کرد: اصناف همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای را شروع کرده است و اتحادیه مذکور گروهی را برای آموزش جذب نموده و با نظارت سازمان فنی حرفه‌ای به کارآموزان، آموزش داده و در پایان سازمان فنی و حرفه‌ای مدرک دوره‌های مربوطه را برای کارآموزان صادر خواهد کرد.

وی ادامه داد: اجرایی شدن طرح دانشگاه آزاذاسلامی سبب خواهد شد، اصناف نیرو‌های خود را جهت آموزش در محیط کار واقعی به دانشگاه معرفی نمایند.

در ادامه نشست مقرر گردید: رشته‌های دانشگاهی موجود به اتاق اصناف اطلاع‌رسانی شود و اتاق اصناف لیستی از کارگاه‌های که آمادگی همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص کارگاه معین دارند را معرفی کند و اعضای کارگروه هر چه سریع‌تر فعالیت‌های خود را جهت پیگیری امور آغاز نموده و گزارش این فعالیت‌ها را در جلسه آتی ارائه نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.