نماینده فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد که شورای امنیت با ناتوانی در برابر رژیم اسرائیل، این رژیم را تشویق به قتل عام انسان‌ها می‌کند.

ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد گفت: بیش از ۴۷۰ هزار فلسطینی در شمال نوار غزه در معرض خطر کشتار قریب‌الوقوع به دلیل تداوم ماشین کشتار اسرائیل هستند.

براساس گزارش القدس العربی، این نامه در سه نامه مشابه منصور در روز دوشنبه به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس شورای امنیت برای این ماه (سوئیس) و فیلیمون یانگ، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با نسل کشی اسرائیل در نوار غزه ارسال شد.

او در این خصوص گفت: اسرائیل هفته هاست که مردم فلسطین در شمال غزه را از غذا، آب، دارو و هر آنچه برای زندگی انسان لازم است محروم کرده و به طور سیستماتیک بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهد و مردم را از مراقبت‌های پزشکی هداشتی محروم می‌کند.

نماینده فلسطین تصریح کرد: اسرائیل به خانواده‌های فلسطینی هشدار می‌دهد که با زور و برخلاف میل خود دوباره به جنوب غزه مهاجرت کنند، هرچند جایی امن برای رفتن وجود ندارد.

منصور افزود: ما به جامعه جهانی نسبت به این طرح‌های جنایتکارانه هشدار دادیم و از آن خواستیم وارد عمل شود، اما شورای امنیت هنوز نمی‌تواند در برابر جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت که اسرائیل مرتکب می‌شود، اقدامی انجام دهد و این امر اسرائیل را تشویق به زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی یا گرفتن جان انسان‌ها می‌کند.

منصور بر لزوم پایان دادن به مجازات دسته جمعی فلسطینیان در شمال نوار غزه و حمایت از مردم فلسطین در برابر نسل کشی تاکید کرد. او در پیام‌های خود بر لزوم اقدام شورای امنیت بر اساس تمام اختیاراتی که بر اساس منشور سازمان ملل دارد و حفاظت از غیرنظامیان و نجات نظام حقوقی بین‌المللی که اسرائیل عمداً برای نابودی آن تلاش می‌کند، تاکید کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
بازداشت بیش از ۱۱ هزار فلسطینی در کرانه باختری و قدس سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر کجا هستند.
۱۲:۵۴ ۰۱ آبان ۱۴۰۳
بازداشت بیش از ۱۱ هزار فلسطینی در کرانه باختری و قدس سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر کجا هستند.
آخرین اخبار