کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۱۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد.

محمدخبری زاده کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱ آبان ارزش معاملات خرد حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود و همچنان ارزش معاملات در سطوح پایینی قرار دارد همچنین شاخص کل بورس امروز روند منفی را طی کرد و ارتفاع ۲ میلیون واحد را از دست داد.

در ادامه این کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۱۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد و خروج نقدینگی نسبت به روز قبل روند کاهشی داشته است سرانه خرید حقیقی‌ها ۱۹ میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها نیز ۴۰ میلیون تومان ثبت شد و همچنان بخش فروش به شدت قوی است.

او افزود: همچنین امروز گروه واسطه‌گری‌های مالی و بانک‌ها بیشترین میزان میزان ورود نقدینگی را به خود اختصاص دادند صنعت فلزات اساسی هم بیشترین خروج نقدینگی را ثبت کردند.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت در خصوص عوامل مؤثر بر بازار می‌گوید: امروز هم مجدد شاهد یک روز منفی دیگر در بازار بودیم از جمله اخبار موثر بر بازار را می‌توان به ارسال لایحه بودجه نام برد علاوه بر این شاهد انتشار گزارشات شش ماه بودیم گزارشاتی که نماینگر اثرگذاری قیمت گذاری دستوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار