کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به کاهش محسوس دما و بارش باران در برخی استان‌ها، کشاورزان نسبت به تسریع در کشت پاییزه و برداشت محصولات اقدام کنند.

پروین رفیعی کارشناس هواشناسی کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط جوی و صدور هشدار هواشناسی، تسریع در کشت پاییزه مناطق سردسیر امری ضروری است‌.

به گفته او،  تامین سوخت لوازم حرارتی و تنظیم دما و رطوبت و تهویه در واحدهای گلخانه، دامداری و مرغداری به دلیل کاهش محسوس دما باید در دستور کار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

رفیعی ادامه داد: مصرف کودهای اسید آمینه و ترکیبات روی در بالای تاج درختان جهت مقابله با درختان به سرما در دستور کار قرار بگیرد.

کارشناس هواشناسی کشاورزی با تاکید بر آغاز تغذیه زمستانی کندوهای زنبور عسل خبر داد و گفت: کشاورزان نسبت به تسریع در محصولات کشاورزی آماده برداشت سیب زمینی، ذرت، گوجه فرنگی، پنبه و لوبیا اقدام کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال آبی تا ۲۸ مهرماه ۳‌.۱ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۶.۴ میلی متر و دوره بلندمدت ۵.۱ میلی متر بود که این امر کاهش ۵۱.۲ درصدی بارش نسبت به سال قبل و ۳۸.۷ درصدی دوره بلندمدت را نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی امروز با تقویت جریانات شمالی بارش باران در نوار شمالی ادامه خواهد داشت و علاوه بر آن دامنه های زاگرس مرکزی واقع در عرب و جنوب غرب کشور افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار