رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: زنی که با ایجاد لینک‌های جعلی برای ابلاغیه‌های الکترونیکی و سود سهام عدالت اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: پس از دریافت شکایت از تعدادی از شهروندان یزدی مبنی بر کلاهبرداری از طریق لینک‌های جعلی، بررسی و پیگیری این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد که متهم با فریب شهروندان و ارسال لینک‌های جعلی به‌عنوان ابلاغیه‌های الکترونیکی یا سود سهام عدالت، اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت کرده و مبالغی را از حسابشان برداشت می‌کرد.

رئیس پلیس فتای استان تأکید کرد که پس از بررسی‌های فنی و استفاده از روش‌های تخصصی، این زن کلاهبردار در یکی از استان‌های جنوبی کشور شناسایی و با هماهنگی مقامات قضایی دستگیر شد.

ابوالحسینی با اشاره به اینکه شهروندان هرگز به پیامک‌ها و لینک‌های مشکوک ارسالی اعتماد نکنند، ادامه داد: سامانه‌های رسمی هیچ‌گاه از طریق پیامک‌های غیرمعتبر درخواست ورود به صفحات اینترنتی را نمی‌کنند.

 وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند برای گزارش موارد مشابه به وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir مراجعه یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.