نخستین دستگاه تزریق اتوماتیک رادیو داروهای هسته‌ای در اصفهان راه‌اندازی شد

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، نخستین دستگاه تزریق اتوماتیک و دُز کالیبراتور رادیوداروهای هسته‌ای استان در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فارابی اصفهان نصب و راه‌اندازی شد.

این دستگاه به ارزش ۹۵ هزار یورو از طریق هیات امناء صرفه‌جویی ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خریداری و تامین شده است.

این دستگاه، رادیو داروهای هسته‌ای را با دقت بسیار بالا از طریق «دُز کالیبراتور داخلی» اندازه‌گیری و سپس با انژکتور اتوماتیک به بدن بیمار تزریق می‌کند.

اندازه‌گیری دقیق، امکان تزریق انواع داروهای تشخیصی و درمانی، تشخیص و حذف حباب هوا، رقیق‌سازی دارو و کاهش پرتوگیری کارکنان و بیماران از ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه است.

رادیوداروها محصولات رادیواکتیوی است که در پزشکی برای تشخیص و درمان بیماری‌ها به کار می‌رود و به بیمار تزریق یا خورانده می‌شود؛ از رادیو داروهای تشخیصی برای تشخیص، ارزیابی و مرحله‌بندی بیماری و از رادیو داروهای درمانی برای جست‌وجوی سلول‌های درگیر و رساندن پرتو به آنها استفاده می‌شود.

این داروها  به شکل گسترده‌ای در تشخیص و درمان انواع سرطان کاربرد دارد.

بیمارستان فارابی در شرق کلانشهر اصفهان است؛ نخستین مرکز تصویربرداری پیشرفته «پِت اسکن» استان اصفهان نیز سال گذشته در این مجتمع تخصصی و فوق تخصصی به بهره‌برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار