وضعیت جوی استان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق غربی و جنوبی توفان لحظه‌ای و در مناطق شمالی و شرقی باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: وضعیت جوی به شکل صاف، در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق غربی و جنوبی توفان لحظه‌ای و در مناطق شمالی و شرقی باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.


لیلا امینی با اشاره به وضعیت هوای استان افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ناپایداری متناوب تا اوایل هفته آینده در کل استان است.
وی افزود: براین‌اساس وضعیت جوی به شکل صاف در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق غربی و جنوبی توفان لحظه‌ای و در مناطق شمالی و شرقی باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.


امینی گفت: در اواخر وقت روز سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق مستعد مرکزی و نیمه شرقی رگبار پراکنده و رعدوبرق مورد انتظار است.


رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: از بعدازظهر پنجشنبه تا اوایل جمعه در مناطق غربی و ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف‌وباران و در مناطق گرمسیر استان به‌ویژه شرق استان رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌کنیم.


وی اضافه کرد: فعالیت سامانه بارشی روز پنجشنبه سوم آبان ماه همه مناطق استان به ویژه شهر اصفهان، بویین میان دشت، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، فریدونشهر، گلپایگان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، سمیرم، چوپانان، خمینی شهر، خور و بیابانک، دهق، برخوار (دولت آباد)، زواره، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، هرند، ورزنه، مبارکه و چوپانان را در برمی‌گیرد.


امینی با اشاره به اینکه در مناطق مرکزی بارش باران پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: ماندگاری هوای سرد و کاهش جزئی دما همچنان تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.


رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان عنوان کرد: در مناطق سردسیر و ارتفاعات به‌ویژه در غرب و جنوب استان، کمینه دما به زیر صفر رسیده و خطر سرمازدگی پیش‌بینی می‌شود.

 
وی با بیان اینکه دمای هوا در 24 ساعت آینده یک تا 2 درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان 25 و کمینه فردا صبح 9 درجه سانتی‌گراد و خوروبیابانک با 27 و شاهین‌شهر و میمه با منفی یک درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار