استاندار اذربایجان شرقی در جلسه بررسی طرح‌های سرمایه گذاران بخش خصوصی در سراب با تاکید بر استفاده از زیر ساخت‌های موجود در استان گفت: آذربایجان شرقی قطب قطعه سازی خودرو در کشور است و این ظرفیت می‌تواند به صنعت تولید خودرو‌های برقی کمک کند.

بهرام سرمست گفت: کارخانه تولید خودرو‌های برقی و قطعات ان توسط یک شرکت ایرانی - چینی با ۱۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری احداث می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت بررسی‌های کارشناسی وتامین نیاز‌ها و مجوز‌های این شرکت و بستر سازی مناسب آن در استان افزود: بر اساس وعده سرمایه گذاران این طرح می‌تواند در مدت یکسال احداث شود و با بهره برداری از ان برای ۴۰۰ نفر فرصت شغلی پایدار ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در این شرکت ۳ نوع خودروی سبک و وانت وانت بار تولید خواهد شد.

در ادامه نیز نماینده مردم سراب نیز با بیان اینکه شهرستان سراب به دلیل دارا بودن ۱۵۰ اثر تاریخی از قطب‌های مهم گردشگری در استان است افزود: در این راستا توافقات لازم با سرمایه گذار بومی برای احداث هتل ۵ ستاره به همراه طرح‌های بوم گردی در روستای هدف گردشگری سهزاب فراهم شده است.

مجید نصیر پور با بیان اینکه جهت احداث این طرح افزون بر ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد گفت: با بهره برداری از ان زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر فراهم می‌شود.

جهانی فرماندار سراب نیز از احداث بزرگترین پل معلق کشور در روستای گردشگری سهزاب خبر داد و افزود: این طرح با ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که تا اردیبهشت ماه سال اینده به اتمام می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار