نخست وزیر هند در دیدار با رئیس جمهور روسیه از پایان جنگ اوکراین حمایت کرد.

نشست سران گروه بریکس در حالی در مسکو، پایتخت روسیه در حال برگزاری است که طیف گسترده‌ای از مسائل سیاسی، اقتصادی، و امنیتی اکنون بر این اجلاس سایه افکنده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، نارندرا مودی، نخست وزیر هند امروز (سه شنبه) در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو خواستار پایان بخشیدن به جنگ اوکراین شد.

بر این اساس، مودی خاطرنشان کرد: دهلی نو خواستار پایان بخشیدن به منازعه اوکراین و استقرار صلح در این کشور است. هند آمادگی خود را برای میانجیگری در این زمینه و پایان جنگ اعلام می‌دارد. 

مودی در ادامه از دوستی قدرتمند میان میان دو کشور تمجید کرده و خواستار گسترش همکاری‌ها و تحول در سازمان بریکس شد. 

نخست وزیر هند تاکید کرد: ما به طور مستمر با مقامات روسی و اوکراینی در تماس هستیم. ما بر این باوریم اختلافات تنها باید از طریق دیپلماسی و گفتگو حل و فصل شود.

روسیه گفتگو برای پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را رد نکرده، اما تاکید دارد کی یف باید واقعیات موجود را بپذیرد. واقعیات موجود از دید روسیه انضمام ۴ استان شرقی اوکراین به این کشور و نیز عدم عضویت این کشور در سازمان ناتو می‌شود. 

انتظار می‌رود در نشست جاری بریکس در روسیه ۲۲ رهبر کشور‌های مختلف از جمله شی جین پینگ، رئیس جمهور چین شرکت کنند. سازمان بریکس ۴۵ درصد از جمعیت و ۳۵ درصد از اقتصاد جهان را شامل می‌شود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار