عضو هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزارتن ذرت وارد شده است.

مهدی نهاوندی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس آمار در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۸ میلیون و ۷۱۲ هزارتن نهاده دامی وارد شده که از لحاظ وزنی ۲۵ درصد و ارزشی ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

او با بیان اینکه بیش از ۴ میلیون و ۸۶۸ هزارتن ذرت وارد شده است، افرود: میزان واردات ذرت از لحاظ وزنی ۱۵ درصد افزایش و ارزشی ۱۲ درصد کاهش داشته است.

نهاوندی میزان واردات جو در ۶ ماهه امسال را یک میلیون و ۲۳ هزارتن، کنجاله سویا یک‌میلیون و ۵۴۹ هزارتن و دانه سویا یک میلیون و ۲۷۱ هزارتن اعلام کرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده دامی ادامه داد: بنابر آمار وضعیت تامین در ۶ ماهه نخست سال از ثبات و آرامش بسیار خوبی برخوردار است که با توجه به کاهش قیمت جهانی، نظم و شفافیت در فرآیندهای اجرایی مربوط به تامین بویژه سیاست های حاکم بر تامین و تخصیص ارز به نظر می رسد.

به گفته او، بنابر آمار سالانه ۱۰.۵ تا ۱۱ میلیون تن ذرت وارد کشور می‌شود که براین اساس ذرت بالاترین میزان واردات نهاده‌های دامی را داراست.  

نهاوندی گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید جو در داخل، سالانه ۳.۵ میلیون تن کسری نیاز کشور وارد می‌شود، همچنین سالانه ۳.۵ تا ۵ میلیون تن کنجاله سویا داریم که بخشی از آن بصورت دانه و بخشی بصورت کنجاله استحصال شده وارد می‌شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار