رئیس پلیس راه آذربایجان غربی از بارش باران و لغزندگی محور‌های مواصلاتی استان خبر داد و از رانندگان خواست از عجله و شتاب پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بارش باران و برف در محور‌های مواصلاتی استان سبب لغزندگی سطح محور‌ها شده است از رانندگان خواست: از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

سرهنگ رضا پناهی مقدم با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در هوای بارانی و برفی افزود: رانندگی در روز‌های بارانی نسبت به دیگر روز‌ها دشوارتر و قدری پیچیده است و خیس بودن زمین، زاویه دید محدود و کاهش سرعت رفت و آمد، همگی دست به دست هم می‌دهند تا طاقت رانندگان پایین آمده و رانندگی در روز‌های بارانی برای آنها از کاری لذت بخش به کاری خسته کننده تبدیل شود.

رئیس پلیس را استان تاکید کرد: اگر در چنین شرایطی خودرو شروع به لغزیدن کرد به آهستگی پا را از روی پدال گاز برداشته و فرمان را در جهتی که می‌خواهید جلوی ماشین حرکت کند، قرار دهید.

سرهنگ پناهی مقدم با بیان اینکه در شرایط جوی معمول و به صورت استاندارد، رانندگان باید فاصله ۳ الی ۴ ثانیه‌ای با خودرو جلوی خود داشته باشند که به هنگام رانندگی در زیر بارش باران این عدد به ۵ ثانیه افزایش پیدا می‌کند تصریح کرد: با این کار علاوه بر داشتن زمان کافی برای عکس‌العمل در جاده لغزنده از پاشیده شدن آب بر روی خودرو شما هم که موجب حادثه می‌شود، جلوگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.