ارومیه با ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی، بیشترین میزان بارندگی سال آبی جاری استان را به نام خود ثبت کرد.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه شهر ارومیه با ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی تا ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه دوم آبان ماه، بیشترین میزان بارندگی سال آبی جاری استان را به نام خود ثبت کرده است، گفت: سامانه بارش‌زا از اوایل هفته جاری در استان فعال بوده و توده هوای سرد هم در منطقه مستقر است.

مهدی کریمی افزود: بارش برف برای نقاط کوهستانی و حتی مناطق شهری و روستایی پیش بینی شده و این شرایط تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: دمای ارومیه در شبانه روز گذشته بین مثبت سه و مثبت ۱۱ درجه سانتی گراد در نوسان بوده و چالدران با دمای منفی یک درجه سردترین و پلدشت با ۱۶ درجه بالای صفر گرمترین شهرستان گزارش شده است.

وی ادامه داد: مرکز و جنوب آذربایجان غربی تا فردا شاهد این بارندگی‌ها خواهند بود.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به ورود این سامانه، لازم است دستگاه‌های مسوول تمهیدات لازم را درخصوص جلوگیری از لغزندگی، کاهش دید و اخلال در تردد جاده‌ای در نظر بگیرند.

کریمی گفت: لازم است تا اقدام لازم در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و سیلاب نیز به کار گرفته شود.

وی افزود: اجتناب از سفر‌های غیر ضروری و خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه ها، آماده باش راهداری‌ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی، برف روبی و رعایت نکات ایمنی در رانندگی و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی یک ضرورت برای روز‌های پیش رو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.