نشست بررسی «راهکار‌های مقابله با پدیده گرد و غبار در استان قم» با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس و جمعی از نمایندگان استان‌های همجوار و معاونین وزارتخانه‌های مرتبط برگزار شد.

حجت الاسلام قاسم روانبخش در نشست بررسی «راهکار‌های مقابله با پدیده گرد و غبار در استان قم» که در با بیان اینکه وضعیت گرد و غبار در قم در وضعیت بحرانی قرار گرفته است، گفت: برای مقابله با این چالش جدی زیست محیطی، نیازمند بودجه و برنامه هستیم و هیچکدام از دستگاه‌های اجرایی ذیربط نباید از این مسأله غفلت و یا فرافکنی کنند. 

محمدحسین بازگیر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این نشست، وجود ۴۰ هزار هکتار کانون بحرانی گرد و غبار در نزدیکی شهر قم را بسیار خطرناک دانست و گفت: اگر اقدام فوری برای مقابله با این پدیده انجام نشود و از دریاچه نمک غافل شویم، ۲۵ درصد از جمعیت کشور با این بحران مواجه می‌شوند. 

در پایان این نشست مقرر شد تا جلسات کارشناسی در ستاد ملی مقابله با گرد و غبار و کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی در هفته‌های آینده نیز برگزار شود تا هرچه سریع‌تر تصمیمات لازم برای مقابله با پدیده گرد و غبار در قم اتخاذ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار