رئیس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری باند سارقان مامور نمایی خبر داد که با معرفی خود به عنوان پلیس مواد مخدر از زائران خارجی سرقت می‌کردند.

سرهنگ جعفر عباسعلی پور اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت تحت پوشش مامور، از شاکی تبعه عراقی، توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید، سارقان با معرفی خود به عنوان پلیس مواد مخدر، ضمن بازرسی بدنی از شکات، اقدام به سرقت ۶۰۰ دلار از وی کرده بودند که این موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: ماموران تحقیقات خود را در خصوص این پرونده آغاز کردند و در بررسی‌های اولیه پی بردند سرنشینان ۲ دستگاه خودروی پراید، مدتی است در حال ارتکاب سرقت‌های سریالی به روش کف زنی از زائران عراقی هستند.

سرهنگ عباسعلی پور ادامه داد: با انجام یکسری اقدامات پلیسی صاحبان خودرو‌ها شناسایی شدند که با بررسی‌های تکمیلی، مشخص شد که این متهمان از طایفه فیوج و دارای سوابق متعدد هستند.

 رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: با تلاش‌های گسترده و شبانه روزی ماموران موفق شدند یکی از خودرو‌های متهمان که در حرکت بوده را شناسایی کنند و  با اجرای طرح مهار،  ۵  نفر سرنشین دستگیر و خودروی موصوف نیز توقیف شد.

وی بیان داشت: در بازجویی‌های پلیسی بعمل آمده و با توجه به وجود مدارک و مستندات لازم متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد و در بازرسی از وی هزار روپیه اسکناس از پشت قاب گوشی تلفن همراه کشف شد.

سرهنگ عباسعلی پور اعلام کرد: با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی بعمل آمده مشخص شد متهمان به دفعات به شهر قم تردد داشته و علاوه بر شهر قم به شهر‌های مشهد مقدس، شهر‌های شمالی کشور و همچنین شهرستان اطراف تهران نیزتردد داشته اند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم خاطرنشان کرد: در تحقیقات تکمیلی متهمان به ارتکاب بیش از ۵۰  فقره سرقت به شیوه کف زنی از اتباع عراقی و پاکستانی در شهر قم از سال گذشته تاکنون اعتراف کردند.

سرهنگ عباسعلی پور گفت: در نهایت متهمان به دادسرا معرفی و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار