معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت عسل کُنار از مزارع پرورش زنبور در شهرستان دشتستان آغاز شده است.

ابوتراب نکیسا اظهار کرد: هر ساله بیش از ۲ هزار تن عسل کُنار توسط زنبورداران بومی و مهاجر تولید می‌شود که از این مقدار حدود تن ۷۰۰ عسل کُنار، سهم زنبورداران بومی استان است.

وی افزود: : استان بوشهر با داشتن بیش از ۵۰ هزار هکتار درخت کُنار، قطب اول تولید عسل کُنار در کشور است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: هرساله در شهریورماه زنبورداران بومی و مهاجر از اقصی نقاط کشور وارد استان شده و با هدف تولید و برداشت عسل مرغوب در مناطق کُنار خیز مستقر می‌شوند.

تولید سه نوع عسل مرغوب در استان

نکیسا بیان کرد: در استان بوشهر سه عسل مرغوب تولید و برداشت می‌شود که در بهار عسل چهل گیاه یا بهاره، در پاییز عسل کُنار و در تابستان در مناطق ییلاقی عسل‌های تابستانه است.

وی عسل‌های تولیدی استان بوشهر را بازار پسند خواند و گفت: عطر و طعم خوب، خواص دارویی و دیر کریستاله شدن از جمله ویژگی‌های خاص عسل‌های تولیدی در استان است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی بوشهر عنوان کرد: عسل کُنار تولیدشده در استان بوشهر هر ساله به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

کشورهای حوزه خلیج فارس مشتری دائمی عسل بوشهر

نکیسا ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی برای توسعه تولید و صادرات این محصول وجود دارد که با پیگیری بخش خصوصی و حمایت مسئولین قابل تحقق است.

وی یادآور شد: عسل کنار به دلیل عطر و طعم خاص و منحصربه‌فرد و همچنین خواص دارویی جزو بهترین عسل در بین کشورهای همسایه به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود.

نکیسا یادآور شد: استان بوشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی می‌تواند به عنوان بهترین کریدور جهت صادرات و عرضه آن به تمام کشورهای همسایه و هدف ایفای نقش کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.