مدیرکل بنیاد مسکن قم با بیان اینکه استان در صدور اسناد رسمی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و روستا‌ها در سطح کشور پیشرو است، گفت: ۹۶ درصد از املاک و خانه‌های روستایی قم دارای سند رسمی است.

محمد اطهری گفت: تاکنون ۲۲ هزار و ۸۸۵ سند رسمی برای املاک واقع در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و روستا‌های استان صادر شده است.

او ادامه داد: از این بین ۶ هزار و ۱۶۰ سند در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و ۱۶ هزار و ۷۱۵ سند نیز در روستا‌های استان صادر شده‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن قم عنوان کرد: در سطح استان قم حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ مسکن روستایی وجود دارد که بخش عمده‌ای از آنها دارای سند رسمی هستند.

اطهری ادامه داد: طی امسال از مجموع سهمیه ۵۰۰ سند روستایی استان قم ۳۲۴ سند صادر شده‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن قم گفت: همچنین سهمیه و ابلاغ امسال قم برای صدور سند رسمی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر نیز یک‌هزار سند بوده که از ابتدای امسال ۴۰۶ سند رسمی صادر شده‌است.

اطهری عنوان کرد: با روندی که هم اکنون در صدور اسناد رسمی وجود دارد پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک تمام مسکن‌های روستایی قم از اسناد رسمی برخوردار باشند.

جمعیت استان قم یک میلیون و ۴۵۴ هزار نفر است که از این بین یک میلیون و ۴۰۶ هزار نفر از جمعیت این استان ساکن شهرستان قم، حدود ۲۸ هزار نفر ساکن شهرستان جعفرآباد و نزدیک ۲۰ هزار نفر نیز ساکن شهرستان کهک هستند.

در استان قم ۴۹۲ هزار و ۲۹۳ خانوار شهری و ۹ هزار و ۵۰۸ خانوار روستایی وجود دارد، ۷۱۰ هزار نفر از جمعیت استان قم را مردان و ۶۹۵ هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزو بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزو بخش فردو می‌شود.

همه روستا‌های شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

همچنین شهرستان جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده است که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیر رسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار