حسنی با اشاره به نقش اولیا و مربیان در تربیت نسل جوان، گفت: مربیان و معلمان مدارس در واقع معمار شاکله شخصیت دانش‌آموزان هستند.

محمدسبحان حسنی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از ۲۷ انجمن اولیاء و مربیان برتر ایلام در سطح کشور، اظهار کرد: چنانچه شخصیت دانش‌آموزان در مدارس به خوبی شکل گیرد اثر آن در جامعه و آینده کشور ملموس خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه در جامعه‌ای اسلامی و دینی زندگی می‌کنیم، توجه به معنویت در کنار سایر حوزه‌های آموزشی باید مورد توجه و اهتمام ویژه دست‌اندکاران حوزه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام اضافه کرد: دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی متنوعی در کشور وجود دارد اما حوزه تعلیم و تربیت اصلی‌ترین دستگاه بوده که باید دست‌اندرکاران این حوزه با ظرافت و حساسیت ویژه‌ای فعالیت کنند.

حسنی در ادامه با اشاره به مقاومت ملت‌های مظلوم لبنان و فلسطین، تصریح کرد: امروز درس مقاومت، ایثار و پایداری را از مردمی می‌آموزیم که زیر ظلم و ستم بوده و مظلومانه به خاک و خون کشیده شده‌اند اما دست از ایستادگی در برابر ظلم و ستم بر نمی‌دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این آیین گفت: انجمن‌های اولیا و مربیان موتور پیشران مجموعه آموزش و پرورش بوده و باید با همگرایی بین اولیاء و مربیان کار تعلیم و تربیت سامان یافته و پیش رود.

"علی درویشی" بیان کرد: با وجود تلاش‌های گسترده‌ای که صورت گرفته ولی آن ارتباطی مطلوب و مورد انتظار بین مدارس و اولیاء نیازمند سامان دادن مناسبی است و باید تلاش شود این حلقه و ارتباط بین ۲ نهاد خانه و مدرسه وسیع‌تر و تقویت شود.

وی اعتماد به نفس پایین، نداشتن مهارت نه گفتن، مشاجره‌های خانوادگی و عدم خودکنترلی که موجب شده دانش‌آموز گوشه گیر شود، عدم کنترل فضای مجازی و کمبود محبت را از عمده‌ترین مشکلات و آسیب‌های پیش روی خانواده‌ها و ارتباط با فرزندان عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام بیان کرد: این در حالی است که استعدادهای بسیاری از دانش‌آموزران این استان بی‌نظیر بوده به طوری‌که سال گدشته پنج نفر از دانش‌آموزان استان در المپیاد حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.