آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود آوای آدینه در ساوجبلاغ برگزار شد.

دومین جشنواره ملی سرود آوای آدینه، با حضور حجت الاسلام علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و جمعی از مسئولان، در اردوگاه ایثار شهرستان ساوجبلاغ به کار خود پایان داد. 

 این جشنواره که گروه‌های سرود منتخب از سراسر کشور در آن به رقابت پرداختند، به عنوان یکی از بستر‌های فرهنگی مهم در تقویت ارزش‌های دینی و اجتماعی شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: سرود، یکی از تأثیرگذارترین ابزار‌های هنری در انتقال پیام‌های اخلاقی و معنوی به جامعه است. این‌گونه جشنواره‌ها، فرصت‌هایی بی‌نظیر برای جوانان و نوجوانان فراهم می‌کنند تا از طریق هنر، مفاهیم بلند دینی و ارزشی را به زبان زیبا و شورانگیز سرود به جامعه منتقل کنند. سرود‌های دینی و آیینی می‌توانند به پیوند نسل‌ها کمک کنند و ارزش‌های معنوی و ملی را تقویت کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۹۰۰ نماز جمعه در کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: جای سرود و شعر در آیین‌های نماز جمعه خالی بود و امروز، ساوجبلاغ در استان البرز تبدیل به مرکز فرهنگی سرود‌های آدینه شده است.

وی در ادامه افزود: در دوران ما، جامعه نیازمند تقویت روحیه همدلی، معنویت و نشاط معنوی است و جشنواره‌هایی، چون آوای آدینه می‌توانند در این مسیر نقش مؤثری ایفا کنند. ما باید با تمام توان از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کنیم و راه را برای بروز استعداد‌های هنری جوانان در این حوزه‌ها هموار سازیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این‌گونه برنامه‌های فرهنگی گفت: سرود‌ها و هنر‌های جمعی از جمله ابزاری هستند که می‌توانند تحولات بزرگی در اخلاق و فرهنگ عمومی جامعه ایجاد کنند. این‌گونه جشنواره‌ها در واقع تربیت نسل‌های آینده را هدف قرار داده و آنها را به سمت ارزش‌های معنوی و الهی سوق می‌دهند.

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: در دومین جشنواره ملی سرود آوای آدینه، ۲۶ گروه سرود از سراسر کشور حضور داشتند که ۲۴ گروه به مرحله پایانی راه یافتند و در نهایت ۸ گروه در رشته‌های آکاپلا، سرود و پاتوق موفق به کسب مقام‌های برتر شدند. این گروه‌ها از استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، گلستان، فارس، بوشهر و قزوین بودند که با ارائه آثار برجسته خود در این جشنواره، به عنوان گروه‌های برتر شناخته شدند.

جوایز این جشنواره نیز در سه بخش مختلف به برگزیدگان اهدا شد. در بخش آکاپلا، مقام‌های اول تا سوم به ترتیب جوایز ۷۰، ۶۰ و ۳۰ میلیون تومان دریافت کردند.

 در بخش سرود، برندگان مقام‌های اول تا سوم به ترتیب جوایز ۵۰، ۴۰ و ۳۰ میلیون تومان دریافت نمودند. همچنین در بخش پاتوق، مقام‌های برتر جوایز ۳۰، ۲۵ و ۲۰ میلیون تومان را به خود اختصاص دادند.

جشنواره سرود آوای آدینه، به عنوان یکی از شاخص‌ترین جشنواره‌های هنری در حوزه سرود‌های آیینی و انقلابی، نقش مهمی در تشویق جوانان به فعالیت‌های هنری با محتوای دینی و ملی ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار