این روز‌ها زنانی که قلب‌شان از طلاست در صفوف به هم پیوسته آمده‌اند تا زیورآلاتی را که طبع زنانه‌شان برایشان محبوب کرده، اهدا کنند.

صف به هم پیوسته بانوان را که می‌بینید تصور می‌کنید اینجا قرار است چیزی بدهند، اما این صف برای دریافت نذری یا هدیه‌ای نیست بلکه برای اهدای تحفه همدلی مردم ایران با مردم غزه و لبنان است. این بانوان در لبیک به کلام رهبرشان اینجا صف بسته‌اند. هرکدام تکه‌ای طلا در دست دارند و هیجان و شادی را می‌توان در چشم‌هایشان به روشنی دید؛ شادی از این‌که آمده‌اند تا دین‌شان را به اسلام ادا کرده و در نهضت مقاومت و جبهه مبارزه با صهیونیست‌ها سهمی داشته باشند.

اینها از نسل همان زنانی هستند که یک روز دردوران دفاع‌مقدس بادستان خودسربند «یا زهرا» را بر پیشانی جگر گوشه‌هایشان می‌بستند و آنها را راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌کردند و روزی دیگر فرزندان‌شان را برای دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی فراتر از جغرافیای سرزمینی به جبهه مقاومت در سوریه و عراق می‌فرستادند تا به نبرد با داعشیان بروند. از این شیرزنان اهدای چند تکه طلا دور از انتظار نیست؛ شیرزنانی که پاره تن‌شان را درراه حق فدا کردند و خم به ابرو نیاوردند. زن‌ها جنس‌شان از عاطفه است، از محبت و دوستی است.

به همین خاطر هم در سخت‌ترین بزنگاه‌ها همیشه پای کار می‌آیند و فداکارانه از هست ونیست‌شان می‌گذرند تا نهال هدف‌های متعالی‌تر را آبیاری کنند. حکایت این روز‌های بانوان سرزمین‌مان هم همین حکایت وفاق و همدلی و حضور حماسی برای دفاع از مظلومان آزادگان غزه و لبنان و نبرد با شقی‌ترین انسان‌های روی زمین یعنی صهیونیست‌هاست. انسان‌های پلیدی که نظامی و غیرنظامی، زن و مرد و حتی کودک و بیمار برایشان فرقی نمی‌کند؛ می‌تازند و می‌کشند و خون می‌ریزند و جنایت می‌کنند، اما این وعده الهی است که ظلم پایدار نمی‌ماند و زمین به مستضعفان ارث می‌رسد.
 
صفوف طلایی برای اهدای طلا
حالا هم زنانی که قلب‌شان از طلاست در صفوف به هم پیوسته آمده‌اند تا زیورآلاتی را که طبع زنانه‌شان برایشان محبوب کرده، اهدا کنند. صفوف طلایی زنانی که اگر نمی‌توانند اسلحه به دست بگیرند و درجبهه مقاومت در غزه و لبنان درکنار مجاهدان این سرزمین بجنگند، لااقل می‌توانند به قدر گوشواره‌ای یا انگشتری یادگاری به جبهه مقاومت کمک کنند. طلا‌هایی که نمادی از قلب طلایی بانوان سرزمین‌مان است و تحفه‌ای ناچیز برای این‌که به رزمندگان جبهه مقاومت اثبات کنند دل‌شان با آنهاست.

 بانوانی که حاضرند از مال‌شان بگذرند و سهم‌شان را برای حضور در جبهه مقاومت این‌گونه ادا کنند به همین خاطر هم در روز‌هایی که تابلوی صرافی‌ها لحظه به لحظه تغییرمی‌کند وقیمت سکه وطلا ساعت به ساعت بالاتر می‌رود، دل ازمال دنیاکنده‌اندو هرآنچه که دارند رادرطبق اخلاص گذاشته وبرای حمایت ازجبهه مقاومت فلسطین و لبنان این‌گونه با اهدای زیورآلات طلایشان در این حماسه مشارکت دارند. همچنان‌که تازه عروس و داماد‌هایی که طلا‌های هدیه عروسی‌شان را اهدا می‌کنند یا زوج اجاره‌نشینی که پس از سال‌ها تلاش برای خرید خانه، تمام پس‌اندازشان را به جبهه مقاومت غزه هدیه می‌کنند به رزمندگان لبنانی.
 
این ایستادگی، تاریخی است
 صفحات تاریخ کشور‌های محور مقاومت پر است از برگ‌های زرین و مقاومت زنانی که اگر ایستادگی‌شان نبود، شاید انقلاب‌ها و حرکت‌های ایثارگرانه ومبارزه‌ها هرگز به نتیجه نمی‌رسید. زنانی که دردامان پاک‌شان درس ایثار وایستادگی رابه فرزندان‌شان آموختند؛ زنانی که در نقش مادر، خواهر و دختر آنچنان با صلابت ایستاده‌اند که قلب همسر و فرزند و برادران‌شان را محکم کرده‌اند تا با اطمینان مردان‌شان را به میدان جنگ بفرستند؛ همچنان که زنان ایرانی بار‌ها در تاریخ این کشور خوش درخشیده‌اند و در تمامی قیام‌ها و بزنگاه‌های تاریخی رد‌پای محکمی از خودشان بر‌جای گذاشته‌اند؛ از نهضت مشروطه و قیام تنباکو گرفته تا مبارزه علیه رژیم ستمشاهی در دوران انقلاب و پس از آن نقش‌آفرینی پررنگ زنان و مادران و همسران شهدا و جانبازان در دوران دفاع مقدس.

زنان آزاده‌ای که در دامان‌شان آزادمردانی را تربیت کردند که دنیا را به‌واسطه فداکاری‌های‌شان به حیرت واداشته‌اند و این جریان تا به امروز هیچ‌گاه متوقف نبوده است. همچنان‌که طی هشت سال دفاع مقدس، زنان و مادرانی بودند که خودشان فرزندشان را به جبهه‌های مقاومت می‌فرستادند و آنها را از زیر قرآن رد کرده و پشت‌سرشان آب می‌ریختند و دعایشان این بود یا پیروزی یا شهادت! اما پایان دفاع مقدس پایان فداکاری شیرزنان ایرانی نبود. همچنان‌که طی سال‌های اخیر بسیاری از مادران ایرانی فرزندان‌شان را راهی دفاع از حرم کردند و در جغرافیایی بزرگ‌تر از مرز‌های سرزمینی و در جغرافیایی به وسعت جبهه مقاومت، مشوق حضور عزیزان‌شان برای دفاع از اسلام و ارزش‌های دینی بودند. 
 
از انگشتر یادگاری مادربزرگ تا سرویس طلای دو میلیارد تومانی
 حالا این جریان به روزگار حال رسیده؛ روز‌هایی که بانوان سرزمین‌مان حاضرند از دار‌و‌ندارشان بگذرند و هر آنچه دارند در طبق‌اخلاص بگذارند و تقدیم مجاهدان جبهه مقاومت کنند. به همین خاطر است که یکی انگشتر یادگاری مادربزرگش را آورده تا تقدیم کند و آن دیگری که دستش به دهانش می‌رسدسرویس طلای دومیلیاردتومانی اش را اهدا کرده است. درتمام شهر‌ها و روستاهازنان سرزمین‌مان به مراکز «پویش طلایی همدلی زنانه» می‌پیوندند. بانوانی که سال‌ها حضورشان در وسط میدان حماسه نشان از عزم جدی وفداکاری‌هایشان دارد. زنانی که حاضرند برای فلسطین ونابودی اسرائیل جان خودشان و عزیزان‌شان را تقدیم کنند؛ طلا که چیزی نیست!
 
ایستادگی در کنار زنانی که اسوه صبر و مقاومت هستند 
و این همدلی طلایی بانوان ایرانی با مجاهدان فلسطین و لبنان چقدر می‌تواند برای مادران و خواهران و همسران داغدیده غزه و لبنان دلگرم‌کننده باشد؛ زنانی که تجسم تمام نمایی از ایثار و مقاومتند، زنانی که یا مادر شهیدند یا همسر شهید یا فرزند شهید. زنان دیار غزه انگار قلب‌های‌شان با داغ عزیزان‌شان عجین شده. زنانی که کوهی از صبر و استقامتند، زنانی که بار‌ها پیکر بی‌جان عزیزان‌شان را در آغوش کشیده‌اند و خم به ابرو نیاورده‌اند، زنانی که همراهی و همدلی با آنان حکایت درس و مشق آزادگی است؛ درس و مشقی که زنان ایرانی هم خوب آن را بلدند.

منبع روزنامه جام جم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار