نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: غفلت از سنگر تربیتی برای نسل‌های جوان و نوجوان آسیب‌های جدی را به همراه دارد.

آیت‌الله سید حسن عاملی در آیین معارفه مدیر جدید کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد اردبیل گفت: دشمن بعد از ناکامی در سنگر‌های مختلف، بزرگترین هجمه فرهنگی، تربیتی و رسانه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته و باید با هوشمندی و عقلانیت در این سنگر اجازه ندهیم تا آثار شوم تربیتی دشمن در نسل آینده ما نفوذ پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: باید کانون‌های فرهنگی، هنری و تربیتی خود را مجهز به تجهیزات و امکانات مناسب کرده تا بستر حضور انگیزه‌بخش و رغبت‌گونه را در نسل جوان و نوجوان فراهم کرده و زمینه دفع توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن را مهیا کنیم.
به گفته او، دشمن تلاش می‌کند تا الگو‌های تربیتی دینی و اعتقادی ما را زیر سؤال برده و با هجمه‌های سنگین زمینه و بستر اغفال و انحراف نسل آینده را مهیا کند که ضرورت دارد مراقبت و صیانت در این حوزه بیش از هر زمان دیگر مورد توجه قرار گیرد.
عاملی قداست مسجد را به عنوان محل فراتر از عبادت یادآور شد و افزود: مصلا‌ها و مساجد استان کانون حضور جوانان و نوجوانان تلقی می‌شود و در این راستا وظیفه سنگینی بر عهده مربیان و معلمان قرار گرفته تا بتوانند نقش‌آفرینی خود را در این عرصه به شایستگی انجام دهند.
او تصریح کرد: ما اگر از تربیت جوانان و نوجوانان خود غفلت کنیم، گرفتار فتنه‌انگیزی دشمنان در سنگر‌های مختلف خواهیم شد که ضرورت دارد با بها دادن به مسائل فرهنگی و تربیتی بیش از هر زمان دیگر آگاهی و هوشیاری خود را حفظ کنیم.
امام جمعه اردبیل گفت: مأموریت کانون‌های مساجد، مأموریت تربیت و تعالی نسل جوان و نوجوان است و بهتر است از ظرفیت همه دستگاه‌ها در تعالی بخشی به فعالیت‌ها و اقدامات مؤثر در این زمینه بهره‌گیری شود.
عاملی بیان کرد: پیچیدگی حرکت اغفال‌گونه دشمن ضرورت هوشیاری و آگاهی نهاد خانواده، نهاد تربیتی و نهاد اجتماعی را بیش از هر زمان دیگر گوشزد می‌کند که اگر مسئولان و برنامه‌ریزان در این زمینه قصور و کوتاهی کنند، قطعا در آینده باید پاسخگو باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.