معاون پیشگیری و خدمات پایه سازمان بیمه سلامت گفت: ۷۵ درصد بیمه شدگان در خراسان جنوبی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند.

عابدی معاون پیشگیری و خدمات پایه سازمان بیمه سلامت ایران در همایش هفته سلامت خراسان جنوبی گفت: طرح پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیردار در برخی استان‌ها شروع شده و بیمه سلامت با مشوق‌هایی برای بیمه شدگان به دنبال گسترش این طرح و کاهش هزینه‌های درمان است. 

او افزود: هزینه‌های دارویی در کشور به شدت افزایش پیدا کرده و در این زمینه خدمات غیر ضروری باید کاهش یابد که مهمترین راه حل توجه به مسئله پیشگیری است.

عابدی با بیان اینکه ۷۵ درصد بیمه شدگان در خراسان جنوبی رایگان بیمه هستند ادامه داد: خراسان جنوبی با شاخص سه و هفت دهم در حوزه اقلام تجویزی دارو در وضعیت خوبی است، اما تا میانگین کشور فاصله دارد.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: تغیر سبک زندگی افراد مهمترین مسئله در اجرای برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیردار است و سامانه‌های خودمراقبتی باید گسترش یابد.

او گفت: برنامه‌ای برای حوزه پیشگیری در قالب هفت راهبرد با ۱۸ اقدام پیش‌بینی شده که با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اجرایی می‌شود.


بیشتر بخوانید


عابدی با اشاره به اهداف تعیین شده برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیردار در ایران ادامه داد: شیوع چاقی، اضافه وزن، دیابت و فشار خون نشان می‌دهد که اقدامات پیشگیری از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه خراسان جنوبی از استان‌هایی با شیوع بالای فشار خون است عنوان کرد: نداشتن فعالیت بدنی ناکافی از مهمترین عوامل شیوع بیماری‌های غیرواگیردار بوده که استان‌های سیستان و بلوچستان و یزد در این زمینه صدرنشین جدول هستند.

او اظهار کرد: در حوزه دخانیات خراسان جنوبی جزو استان‌های سفید بوده، اما مصرف نمک در این استان بالا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.