کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: هشدار سطح نارنجی برای وزش باد شدید، بارش باران و وقوع یخبندان صادر شده است.

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی با تقویت ناپایداری‌ها تا فردا شب وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گرد و خاک را برای استان پیش بینی می‌کنیم و انتظار داریم که باد‌های شدید تا خیلی شدید باعث خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی و همچنین در نقاط مستعد، وقوع توفان گرد و خاک شود.

او افزود: احتمال بروز خسارت بر اثر وزش باد‌ها وجود دارد.

لطفی اظهار کرد: در پاره‌ای از نقاط استان رگبار و رعد و برق و در مناطق کوهپایه‌ای بارش تگرگ و برخورد صاعقه برای این مدت پیش بینی شده که انتظار می‌رود بارش‌ها روز جمعه از شدت بیشتری برخوردار باشد و نقاطی از شمال غرب استان از شهرستان‌های سرایان، فردوس، طبس، عشق آباد و بشرویه وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر را داشته باشیم.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: با ادامه روند کاهشی دمای هوا تا اوایل هفته آینده هوا سردتر می‌شود و صبح فردا کمینه هوا صفر و کمتر از صفر درجه به ویژه در مناطق سردسیر قاین و سربیشه می‌رسد.

او افزود: هشدار سطح نارنجی هم برای وزش باد‌ در روز جمعه، بارش باران در شمال غرب استان و وقوع یخبندان در شهرستان‌های قاین و سربیشه برای صبح شنبه صادر شده است. 

لطفی عنوان کرد: در شبانه روز گذشته معدن قلعه زری با ۶ میلی‌متر بیشترین بارش و عشق آباد و اسفندیار با ۲ میلی‌متر، دیهوک، شهرک قدس قاین و آرین شهر یک میلی‌متر و قاین و سرایان کمتر از یک میلی‌متر باران را داشته اند.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در شبانه روز گذشته زهان و قاین با ۸ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم با ۳۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان بودند؛ تغییرات دما در بیرجند هم بین ۱۲ و ۲۷ درجه سلسیوس ثبت شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.