بارش رحمت الهی که با وزش باد و رعد و برق همراه بود از روز سه‌شنبه آسمان استان فارس را در برگرفته موجب سیلابی شدن خیابان‌های این کلانشهر و ترافیک شده است که مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان به وجود آورده است.

کافی است پس از هر بارش رگباری در کلانشهر شیراز سری به خیابان‌ها و میادین اصلی شهر شیراز بزنید که شاهد تجمع آب در معابر و خیابان‌ها و ترافیک خواهید شد.

برخی از شهروندان شیرازی با انتشار فیلم و عکس‌هایی از این آبگرفتگی معابر و قفل شدن خیابان‌ها باتوجه به ترافیک شهر در فضای مجازی از دستگاه‌های مرتبط به ویژه شهرداری در خصوص عدم مناسب‌سازی معابر و تجمع آب در داخل کوچه‌ها و خیابان‌ها انتقاد کردند.

بنابراین انتظار می‌رود که مدیران شهری پیش از وقوع چنین اتفاقی که قابل پیش بینی است، فکر اساسی برای زیرساخت‌های این کلانشهر داشته باشند چرا که سیل سال ۹۸ دروازه قران شیراز و فاجعه‌ای که به وجود آورد بهترین درسی بود که خوب پس داده نشد. 

هر چند که روح‌الله خوشبخت معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز طی چند روز گذشته اعلام کرده بود که مناطق یازده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر و ارزیابی آمادگی در مقابل وضعیت‌های مختلف جوی، نقاط ضعف و قوت را مشخص کردند.

او گفته بود که تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز در هنگام بارندگی در نقاط مختلف پیش‌بینی‌شده استقراریافته و آماده انجام عملیات هستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به انجام مستمر در مسیر رودخانه خشک و سایر نقاط موردنظر، از معاونین خدمات شهری مناطق یازده‌گانه خواست توجه ویژه‌ای پیش از شروع بارش‌ها به مناطقی داشته باشند که درگذشته دچار آب‌گرفتگی شده و از پاک‌سازی و لایروبی شدن این نقاط اطمینان حاصل کنند.

او از پشتیبانی و پایش هوشمند در هنگام بارندگی‌ها خبر داد و گفت: زیرگذر‌ها و سایر نقاط شهر از طریق مرکز کنترل ترافیک تحت نظارت قرار دارد و در صورت مشاهده هرگونه اختلال به‌سرعت اقدامات لازم انجام خواهد شد.

خوشبخت یادآور شده بود که خودرو‌ها و وسایل نقلیه، مکان امنی در مقابل وقوع سیل نیستند، سیل می‌تواند خودرو را به حرکت درآورد و حتی واژگون کند لذا سامانه ۱۳۷ مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز و سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به‌طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

استقرار خودرو‌های آتش‌نشانی در ۷ نقطه از کلان‌شهر شیراز

هادی عیدی‌پور رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز هم در نشست مجازی با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در سطح استان و به ویژه شهر شیراز تیم‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی شهرداری در حوزه خدمات شهری و مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز در آماده‌باش کامل هستند تا علاوه بر مدیریت شرایط بارندگی، ایمن کامل شهروندان فراهم شود.

وی افزود: استقرار خودرو‌های سازمان آتش‌نشانی در هفت نقطه از شهر شیراز صورت گرفت و تیم‌های تخصصی غواصی و نجات آبی در دو نقطه از شهر شیراز به صورت آماده‌باش مستقر هستند تا در صورت بروز هر گونه حادثه، بتوانیم خدمات را با حداکثر کیفیت و حداقل زمان ارائه دهیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: هم‌اکنون وضعیت شهر شیراز در حال عادی است و گشت‌زنی ادامه دارد و دوربین‌های کنترل و ترافیک به صورت مستمر در حال پایش مسیر‌ها هستند.

عیدی‌پور اضافه کرد: از روز گذشته با شروع بارش باران تاکنون با مشکل خاصی مواجه نبودیم و آب در رودخانه خرم‌رود در جریان است.

وی خواستار رعایت نکات و هشدار‌های ایمنی از سوی شهروندان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار