وزارت خارجه آلمان تایید کرد که دولت این کشور طی ۳ ماه گذشته مجوز ارسال بیش از ۱۰۰ میلیون دلار تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی را تایید کرده است.

در حالی که گروه‌های حقوق بشری بار‌ها نسبت به عواقب ارسال تسلیحات به تل‌آویو ابراز نگرانی کرده‌اند، داده‌های جدید وزارت خارجه آلمان نشان می‌دهد که این کشور طی سه ماه گذشته صادرات بیش از ۱۰۰ میلیون دلار تجهیزات نظامی به اسرائیل را تایید کرده است.

به گزارش العربیه، از ماه اوت تا کنون مجوز صادرات تسلیحات به ارزش ۹۴ میلیون یورو (معادل  ۱۰۱ میلیون دلار) برای رژیم صهیونیستی در دولت آلمان تصویب شده است.

در همین راستا، یک گروه برجسته حقوق بشری به طور مستقل دادخواستی برای توقف این روند به دستگاه قضایی آلمان ارائه کرد. «مرکز اروپایی قانون اساسی و حقوق بشر» که در برلین مستقر است، می‌گوید که تسلیحات صادر شده از آلمان که به تل‌آویو می‌رود می‌تواند علیه مردم غزه مورد استفاده قرار گیرد و به همین دلیل صادرات تسلیحات به تل‌آویو باید ممنوع شود.  

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ۶۰ درصد مردم آلمان با صادرات تسلیحات به اسرائیل مخالف هستند.  

دولت آلمان اخیرا مدعی شد که از تل‌آویو تضامین کتبی دریافت کرده مبنی بر اینکه حین استفاده از سلاح‌های آلمانی، قوانین بین‌المللی را رعایت می‌کند. اندکی بعد، برلین اعلام کرد که صادرات نظامی به اسرائیل را از سر گرفته است.  

گفتنی است؛ از زمان آغاز جنگ غزه، کشور‌های اروپایی به اتفاق آراء حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده و به این رژیم تسلیحات جنگی ارائه کردند. اما پرونده‌های حقوقی مهمی مانند اتهام نسل‌کشی به رژیم صهیونیستی که توسط آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه مطرح شده، فشار بر دولت‌ها را افزایش داده است تا از همدستی در یک جنایت جنگی اجتناب کنند.  

کشور‌های اروپایی همچنین عضو معاهده تجارت تسلیحات هستند. این معاهده دولت‌ها را از انتقال دادن تسلیحاتی که ممکن است از آن برای حمله به غیرنظامیان استفاده شود، منع می‌کند.

بر اساس گزارش موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم، آمریکا بزرگ‌ترین تامین‌کننده تسلیحات رژیم صهیونیستی است و پس از آن آلمان در رتبه دوم قرار دارد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار