وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که پس از کنفرانس پاریس برای کمک به لبنان، ۸۰۰ میلیون دلار برای مردم و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر نیز برای ارتش لبنان جمع‌آوری شد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه در افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی در پاریس که حدود یک میلیارد دلار برای کمک به لبنان جمع‌آوری کرد، خواستار پایان دادن هرچه زودتر به جنگ بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله در لبنان و اجازه دادن به لبنانی‌ها برای بازپس‌گیری کنترل سرنوشت خود شد.  

براساس گزارش سما الاخباریه، مکرون در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی حمایت از لبنان گفت: جنگ باید هر چه زودتر متوقف شود.

همچنین نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان از جامعه بین‌الملل خواست تا با هم متحد شوند و از تلاش‌هایی حمایت کنند که به حملات جاری پایان داده و آتش‌بس فوری را به رژیم تروریستی اسرائیل تحمیل کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز تایید کرد که تعداد غیرنظامیان شهید و زخمی شده در لبنان غیرقابل قبول است.

بر اساس آنچه ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد، این کنفرانس موفق به جمع‌آوری حدود ۸۰۰ میلیون دلار برای مردم و همچنین حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای ارتش لبنان شده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، جنگ بیش از ۸۰۰ هزار نفر را مجبور به فرار از لبنان کرده است. در شمال اراضی اشغالی نیز طی سال گذشته ۶۰ هزار نفر به دلیل حملات حزب الله خانه‌های اشغالی و شهرک‌های صهیونیستی را ترک کرده‌اند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار