روبرتو مانچینی، سرمربی ایتالیایی تیم ملی عربستان، ۱۴ ماه پس از ورودش به آسیا برای پایان دادن به قراردادش با فدراسیون فوتبال این کشور به توافق رسید.

گمانه‌زنی‌ها بعد از تساوی خانگی تیم ملی عربستان مقابل بحرین و شکست مقابل ژاپن در مقدماتی جام جهانی به حقیقت پیوست و روبرتو مانچینی سرمربی مطرح ایتالیایی و پردرآمدترین سرمربی جهان، امروز از هدایت سعودی‌ها برکنار شد.

در اطلاعیه منتشر شده از سوی فدراسیون فوتبال عربستان آمده ‏است: "کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال عربستان سعودی و سرمربی ‏تیم ملی، روبرتو مانچینی، امروز مشترکا به توافق رسیدند تا قرارداد او ‏فسخ شود. فدراسیون فوتبال عربستان به این وسیله از آقای ‏مانچینی تشکر کرده و برای او در ادامه مسیرش آرزوی موفقیت دارد. ‏فدراسیون ظرف چند روز آینده و بعد از به پایان رسیدن مذاکرات برای ‏امضای قرارداد نهایی و رسمی، سرمربی جدید تیم ملی را معرفی ‏خواهد کرد". ‏

به نظر می‌رسد عربستانی‌ها برای جانشینی مانچینی، با هروه رنار سرمربی تیم ملی زنان فرانسه به توافق رسیده‌اند و این سرمربی که سابقه هدایت عربستان را در کارنامه دارد، به شغل سابق خود بازخواهد گشت.

مانچینی که با تیم ملی ایتالیا قهرمان یورو ۲۰۲۰ شده بود، طی ۱۸ بازی در دوره ۱۴ ماهه حضورش در عربستان به هفت پیروزی، پنج تساوی و شش شکست دست یافت. بزرگ‌ترین شکست او در ضربات پنالتی بازی یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ مقابل کره جنوبی رقم خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار