مدیر بهره بردای شرکت گاز استان قزوین از افزایش ۳ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در چند روز گذشته خبر داد.

فرامرزیان مدیر بهره بردای شرکت گاز استان قزوین در نشست کمیته سوخت استان گفت: از ۳۰ مهر تا ۲ آبان مصرف گاز از ۷ میلیون و ۲۰۰ مترمکعب به ۱۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: برای تامین گاز مورد نیاز مردم در فصل سرما بر اساس اولویت بندی محدودیت‌هایی در صنایعی، چون شیشه، سرامیک، آجرپزی و شرکت‌های فولادی سیمان و پتروشیمی ایجاد خواهد شد.

مدیر بهره بردای شرکت گاز استان قزوین گفت: در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۲ میلیارد و ۲۶۳ میلیون متر مکعب گاز به استان اختصاص یافت که از این مقدار ۱ میلیارد و ۸۹ میلیون مترمعکب آن در نیروگاه شهید رجایی مصرف شده است.

فرامرزیان افزود: از مجموع گاز مصرف شده در استان ۴۲ درصد آن به نیروگاه، ۳۰ درصد به بخش صنعتی و کشاورزی، ۱ درصد به حوزه حمل و نقل، ۱ درصد به مصارف عمومی و ۲۱ درصد هم به بخش خانگی تخصیص داده شده است.

مدیرعامل پخش فراوده‌های نفتی هم گفت: امسال با هماهنگی‌هایی که در سطح ۳ وزراتخانه انجام شده تعهد شرکت پخش تا پایان سال، تامین روزانه ۳۸ میلیون لیتر نفت گاز برای نیروگاه شهید رجایی است که تمام تلاش این است که این تعهد انجام شود.

قافله باشی مدیرشرکت فروش خدمات مشترکین برق استان هم گفت: تابستان امسال تعداد مشترکین صنعتی که از دیزل ژنراتور استفاده کردند نسبت به پارسال دوبرابر شده بود که این موضوع کمک شایانی به پایداری شبکه برق کرد.

وی از دستگاه‌های اجرایی بخصوص آبفا و آب منطقه‌ای خواست تا در زمان پیک مصرف برق، دیزل ژنراتور‌های خود را وارد مدار کنند که با این اقدام ۱۵ مگاوات در ناترازی شبکه برق استان کمک می‌کند.

در ادامه‌ی این نشست معاون عمرانی استاندار گفت: کلیه دستگاه‌ها باید آمادگی کامل نسبت به خدمات دهی و مدیریت نیروی انسانی خود در شرایط بحرانی داشته باشد. اگر دستگاهی تصور می‌کند در مواقع تنش و بحران، کاستی در خدمت رسانی به مردم بوجود می‌آید و نمی‌تواند شرایط بحرانی را مدیریت کند، موظف است در شرایط عادی و قبل از ورود به بحران، مدیریت استان را از وضعیت موجود مطلع کنند.

رجحانی به دستگاه‌ها توصیه کرد: برای عبور موفق از شرایط بحران، برای اینگونه شرایط مدل سازی و مانور برگزار کنند تا کمبود‌ها شناسایی و مدیریت شود.

برچسب ها: شرکت گاز ، مصرف گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار