مدیر کل انتقال خون استان قزوین گفت: میزان ذخائر خونی استان برای ۶ روز است و در حال حاضر نیاز به خون و فرآورده‌های آن افزایش یافته است.

پژمان صالحی فر مدیر کل انتقال خون استان قزوین گفت: ۱۵ بیمارستان و مرکز درمانی استان قزوین روزانه به اهدای خون ۱۵۰ نفر نیاز دارند و از سوی دیگر برای آمادگی جهت روبرو شدن با حوادث پیش‌بینی نشده نیز ذخیره خون ضرورت دارد.

وی افزود: معمولا پایان هر فصل و به خصوص در روز‌های پایانی شهریور و ابتدایی مهرماه، تغییراتی در روند اهدای خون رخ می‌دهد و نیاز به خون افزایش و اهدای خون کاهش می‌یابد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر نیازمند گروه‌های خونی منفی هستیم.

صالحی فر با اشاره به آغاز فصل سرما و کاهش اهدا خون به دلیل بروز بیماری‌های فصلی گفت: در فصل سرما نیاز ما به خون به دلیل افزایش تصادفات جاده‌ای افزایش می‌یابد، اما با کاهش استقبال شهروندان به دلیل بروز بیماری‌های فصلی مواجه هستیم.

وی افزود: میزان ذخائر خونی استان برای ۶ روز است و باید به ۱۰ روز برسد و در حال حاضر نیاز به خون و فرآورده‌های آن افزایش یافته است.

وی بیان کرد: از ارگان‌های مختلف استان قزوین که نیروی انسانی آنها شرایط لازم برای اهدای خون دارند درخواست می‌شود هماهنگی لازم را با اداره کل انتقال خون داشته باشند تا تیم‌های سیار خونگیری برای دریافت خون افراد واجد شرایط اقدام کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار