مجله تایم با استناد به نظرسنجی خود اعلام کرد یک چهارم آمریکایی‌ها پس از انتخابات انتظار دارند جنگ داخلی رخ دهد.

نتایج نظرسنجی تایم نشان می‌دهد ۲۷ درصد از بزرگسالان آمریکایی، از جمله ۳۰ درصد از زنان و ۲۴ درصد از مردان، در مورد بروز خشونت بعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کرده اند.

علاوه بر این، ۱۲ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که شخصاً فردی را می‌شناسند که اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد، ممکن است اسلحه به دست بگیرد. ۵ درصد از پاسخ دهندگان نیز گفتند که فردی را می‌شناسند که اگر باور کند کامالا هریس شکست خورده است، ممکن است همین کار را انجام دهد.

باربارا والتر مورخ جنگ داخلی آمریکا (۱۸۶۱-۱۸۶۵) نوشت که در مقایسه با فهرستی از عواملی که می‌تواند منجر به جنگ داخلی شود، «ایالات متحده... وارد قلمرو بسیار خطرناکی شده بود.»

او اضافه کرد که «به دلیل افراط گرایی سیاسی، قبیله گرایی فرهنگی، شیفتگی به تئوری‌های توطئه، تکثیر اسلحه‌ها و شبه نظامیان و فرسایش ایمان به دولت و دموکراسی، ما بیش از آن که فکر کنیم به جنگ داخلی نزدیک شده ایم».

پیشتر، نشریه هیل در تحلیلی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نتایج آن نوشت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در آمریکا، این امکان وجود دارد که «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات برنده شود و این به معنی «شکست» دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه است.

جدای از این، شکست ترامپ به طور اجتناب ناپذیری سبب جنگ داخلی در میان اعضای حزب جمهوری‌خواه می‌شود. در واقع این جنگ بین طرفداران ترامپ خواهد بود و کسانی که می‌خواهند او را از حزب کنار بگذارند تا در انتخابات سال ۲۰۲۸ برنده شوند. 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد. 

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
چرا بابیدار کردن ملت برده آمریکایی مخالفید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
چه فایده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
چاه کن همیشه ته چاهه . چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
اگر ملت آمریکا عقل داشته باشندنظام سرمایه داری صهیونیسم یهودی را برداشته واین دوحزب عوام فریب که مزدوران صهیونیسم یهودی هستند (دموکرات وجمهوری خواه) تا دیگر برای ملت شریف آمریکا را فریب ندهندونظام مردم سالاری را امتحان کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
اگر ملت آمریکا عقل داشته باشندنظام سرمایه داری صهیونیسم یهودی را برداشته واین دوحزب عوام فریب که مزدوران صهیونیسم یهودی هستند (دموکرات وجمهوری خواه) تا دیگر برای ملت شریف آمریکا عنترو منتروبازی در نیاورند ونظام مردم سالاری را امتحان کنند
آخرین اخبار