آیت‌الله رجبی گفت: رمز موفقیت شهدای جبهه مقاومت داشتن معرفت قوی است، شهید سیدحسن نصرالله و تمام فرماندهان حزب‌الله در اوج معرفت و بصیرت قرار داشتند.

آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی (ره) در همایش بررسی ابعاد شخصیتی و مبارزاتی شهید سیدحسن نصرالله که امروز در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: دو نکته اساسی در مکتب شهید سیدحسن نصرالله وجود دارد، اول بُعد معرفتی و دوم بُعد محبتی، باید دانست که در بُعد معرفتی ایشان از مطالعات بسیار زیادی برخوردار بودند.

وی افزود: ما باید در بُعد معرفتی خود را ارتقاء ببخشیم، قرآن می‌فرماید"قل رب زدنی علما" در این آیه شریفه وجود مقدس نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمدمصطفی (ص) از خداوند متعال درخواست می‌کند که علمشان افزایش یابد، لذا در هیچ سطحی انسان نمی‌تواند خودش را بی‌نیاز از علم بداند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر نسبت به مسائل علمی به خصوص مبانی فکری و اندیشه‌ای اهتمام جدی نداشته باشیم معرفت‌های دیگر هم شکل نمی‌گیرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید سیدحسن نصرالله معرفت نسبت به ولی زمان بود، ما باید وظایف‌مان را نسبت به ولی زمان بشناسیم، بزرگان ما که مایه افتخار هستند و در بُعد معرفتی بسیار بالا بودند نسبت به معرفت ولی نیز در اوج بودند.

وی بیان کرد: شاخصه اصلی چنین الگویی مبارزه با دشمنان خدا است و در زمان ما کسی که با تمام وجود از این الگو‌ها تبعیت کرد شهید سیدحسن نصرالله بود که هیچگاه با دشمن سازگاری نداشت و دائما با دشمن پیکار داشت و همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند "بر همه فرض است که فلسطین را به صاحبان اصلی آن برگردانند"، همه در مسیر تبعیت از الگو‌های الهی باشند.

رجبی گفت: پس از درخواست‌های مکرر از شهید سیدحسن نصرالله مبنی بر توصیه‌ای به طلاب، ایشان تاکید کردند راز پیروزی ما در حزب‌الله این است که از رأس تا پایین همه خود را سرباز مقام‌معظم‌رهبری می‌دانیم، نه این‌طور که منتظر حکم یا صحبتی باشیم، با توجه به شناختی که داریم اگر احساس کنیم ایشان از مسئله‌ای راضی هستند آن را انجام می‌دهیم و اگر احساس کنیم نسبت به چیزی اکراهی دارند از آن دوری می‌کنیم.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی (ره) در بخش پایانی سخنان خود رمز موفقیت شهدای جبهه مقاومت را داشتن معرفت قوی دانست و تاکید کرد: شهید سیدحسن نصرالله و تمام فرماندهان حزب‌الله در اوج معرفت و بصیرت قرار داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار