مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: ۶۱۱ هزار نفر از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

سعید کرمی‌زنجانی مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان به خدمات ۳۰ ساله بیمه سلامت در استان اشاره کرد و افزود: خدماتی از قبیل پوشش حداکثری بیمه‌شوندگان، اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع، هوشمندسازی سامانه الکترونیک و تعامل با خیران از مهم‌ترین وظایف این سازمان است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت در استان زنجان با ۸۴ مرکز جامع روستایی قرارداد دارد، ادامه داد: در این مراکز ۱۲۳ پزشک، ۳۱ دندانپزشک و کادر درمان مشغول به فعالیت هستند و دیگر نیازی نیست روستاییان به مرکز شهر بروند.

وی خاطرنشان کرد: روزانه بیش از پنج هزار و ۵۰۰ مورد در سامانه بیمه سلامت و در بخش بستری نیز ۲۵۰ بار مراجعه ثبت می‌شود و با توجه به رسالت سازمان توجه به افراد فاقد پوشش و نیازمند حمایت در اولویت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه ۱۰۲ بیماری با حمایت دولت تحت پوشش هستند، افزود: با تلاش‌های مستمر همکاران بیمه سلامت ۱۴ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان شناسایی و ۴۲۰ میلیارد ریال خدمات به آنان ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای جوانی جمعیت مراکز درمان ناباروری خدمات بسیار مفیدی داده‌اند، گفت: ۹۰ درصد افراد نابارور تحت پوشش بیمه سلامت هستند، در مراکز خصوصی هم که شاهد هزینه‌های بالا هستیم از تیر ماه سال جاری ۷۰ درصد هزینه‌های بخش خصوصی تحت نظر بیمه سلامت قرار گرفته‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.