مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: هم اکنون میزان پیشرفت طرح سببی و نسبی در استان به ۸۳ درصد رسیده است و طبق پیش بینی‌ها تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

مهدی ژاله چیان گفت: هم اکنون یکی از طرحهای مهم در حال اجرا در ثبت احوال، طرح تطبیق سامانه سببی و نسبی بوده که برای تکمیل اطلاعات خانوارها در پایگاه سازمان است.

وی با بیان اینکه در این زمینه در استان گام های بسیار خوبی را برداشته شده است، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت بالای طرح سببی و نسبی پیش بینی می شود،تا پایان سال، زنجان جزو اولین استان هایی باشد که این کار مهم را به اتمام می رساند.

این مسئول ادامه داد: یکی از مزیت‌های مهم این کار آن است که تمامی استعلامات هویتی در زمینه ارتباطات نسبی و سببی به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه طبق قانون برنامه هفتم توسعه، سازمان ثبت احوال کشور مکلف به صدور گواهی انحصار وراثت بدون نیاز به درخواست وراث و ذینفعان است، اظهار داشت: این موضوع از سال آینده بر عهده ثبت احوال خواهد بود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان خاطر نشان کرد: با تکمیل طرح بزرگ سببی و نسبی و اتصال اسناد سجلی خانواده به یکدیگر این امر محقق خواهد شد.

ژاله چیان همچنین به راه اندازی سامانه هدا (هویت دیجیتال ایرانیان) اشاره کرد و افزود: این سامانه‌ سازمان ثبت احوال کشور در راستای اجرای تکالیف قانونی و اجرای سند نظام هویت معتبر در فضای مجازی کشور راه اندازی شده است.

وی یکی از اهداف توسعه و راه اندازی این سامانه را ایجاد سازوکاری آسان و کارآمد برای احراز هویت مراجعین و اعتبارسنجی اقلام هویتی شهروندان در فضای اینترنت و اینترانت ذکر کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد:سازمان دولتی، شرکت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی، هنگامی‌که نیاز به اعتبارسنجی اقلام هویتی شهروندان داشته باشند می‌توانند با استفاده از سامانه هدای سازمان ثبت احوال کشور نسبت به استعلام و احراز هویت افراد اقدام کرده و هویت اشخاص را بر اساس داده‌های متقن ثبت احوال به صورت برخط و در کمترین زمان دریافت کنند.

وی یادآور شد: سامانه هدا به آدرس اینترنتی https://auth.ncr.ir/hooda-api در دسترس کاربران قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.