دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا طی یک دوره ۱۶ روزه مجموعا بیش از نیم میلیارد دلار برای انتخابات هزینه کردند.  

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد بر اساس اطلاعات جدیدی که به دست آورده است، «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در هفته‌های پایانی رقابت هزینه‌های خود را به شدت افزایش داده و مجموعا طی ۱۶ روز نیم میلیارد دلار برای تبلیغات خرج کرده‌اند.

به گزارش این روزنامه، کامالا هریس در این ۱۶ روز (از یکم تا شانزدهم اکتبر) مبلغ ۱۶۶ میلیون دلار هزینه کرد که برابر با تمامی هزینه‌های او در ماه اوت است. گفته می‌شود ۱۳۰ میلیون دلار از این مبلغ، برای رسانه‌ها هزینه شده است.

کمپین اصلی ترامپ نیز ۱۰۰ میلیون دلار در طول این دوره ۱۶ روزه هزینه کرده که از مجموع هزینه‌های او در ماه ژوئن، ژوئیه و اوت بیشتر است. در این میان، ۸۸ میلیون دلار از مخارج به تبلیغات اختصاص یافته است.

گفته شده مجموع هزینه کمپین‌های اصلی ترامپ و هریس حدود ۲۶۵ میلیون دلار است و دیگر کمپین‌های طرفدار آنها تقریبا ۲۶۰ میلیون دلار خرج کرده‌اند. 

کمتر از دو هفته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است و نظرسنجی‌ها نشان دهده رقابت تنگاتنگ دو نامزد است. اگرچه آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هریس حدود ۲ درصد از ترامپ پیشی گرفته، اما تعیین نتایج انتخابات از روی نظرسنجی‌ها همواره ممکن نیست. در انتخابات سال ۲۰۲۰، اگر نظرسنجی‌ها به درستی پیروزی جو بایدن را نشان می‌دادند، اما اختلاف نهایی او نسبت به ترامپ بسیار کمتر از چیزی بود که نظرسنجی‌های پیش از انتخابات نشان می‌داد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار