نظرسنجی جدید جمعه از برتری دونالد ترامپ در ۷ ایالت کلیدی ایالات متحده آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد.

نظرسنجی سایت ریل کلیر پولینگ درباره انتخابات آمریکا از برتری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور حکایت دارد.

بر اساس این نظرسنجی ترامپ در ۷ ایالت کلیدی، که به احتمال بسیار زیاد سرنوشت انتخابات آمریکا را تعیین خواهند کرد، برتری خفیفی دارد که می‌تواند آرای الکترال این ایالات را به نفع نامزد جمهوری‌خواهان تغییر دهد.

طبق نظرسنجی، در ایالات نوادا، ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی ترامپ با اختلاف کمتر از ۱ درصد پیش است و در ایالت آریزونا با ۱.۵ درصد در جورجیا ۲.۲ درصد در مقایسه با کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات دست برتر را دارد.

به گزارش آناتولی، طبق نظرسنجی ریل کیلر پولیتیکس، در حالی که کامالا هریس در سطح ملی برتری ۰.۳ درصدی دارد، در ۷ ایالت کلیدی ترامپ با ۰.۹ درصد اختلاف پیشتاز است.

نظرسنجی سی‌ان‌بی‌سی آل آمریکن اکونومیک نیز از پیشتازی ترامپ خبر می‌دهد. بر اساس این نظرسنجی، بیشتر شرکت‌کنندگان اقتصاد را مهم‌ترین موضوع تعیین‌کننده در انتخابشان خواندند و ۴۲ درصد از آنان معتقدند که دونالد ترامپ در این زمینه بهتر عمل خواهد کرد. در مقابل تنها ۲۴ درصد از افراد در زمینه اقتصادی به کامالا هریس اعتماد بیشتری دارند. نظرسنجی فایننشال تایمز نیز چنین گزاره‌ای را نشان می‌دهد.

با وجود این که ساکنین برخی از ایالات تاکنون رأی خود را داده‌اند، رقابت‌های انتخاباتی همچنان ادامه دارد و این انتخابات در ۵ نوامبر برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار