فرماندار شهرستان کوثر گفت: در این شهرستان ۳۷۰ هکتار باغات به کشت هیوا اختصاص یافته است.

مطلب صادقلو در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره هیوا گفت: جشنواره‌های متعددی در شهرستان کوثر تدارک دیده شده که با برگزاری جشنواره هیوا در پنجمین ایستگاه در شرایط مطلوبی قرار گرفت و قرار است جشنواره آب به پاس حرمت جاری شدن آب سد کوثر نیز برگزار شود.
فرماندار شهرستان کوثر افزود: همه این رویداد‌ها در حقیقت سپاسگزاری مردم منطقه از نعمات الهی به ویژه فراوانی نعمت محصولات سردرختی، زراعی و باغی است که آثار پرخیر و برکتی را به همراه دارد.
به گفته او، با تکمیل پایاب سد کوثر در سال‌های آینده قطعا این ظرفیت افزایش یافته و ما شرایط بهتری را در شهرستان کوثر و تولید محصولات زراعی و باغی شاهد خواهیم بود.
صادقلو به تنوع جاذبه‌های گردشگری این شهرستان از حمام سنگی تا غار یخگان و آبگرم گیوی، دربند مشکول و پل تاریخی فیروز را یادآور شد و افزود: همه این ظرفیت‌ها ایجاب می‌کند تا بستر‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران و همچنین گردشگران و مسافران فراهم آمده تا ما بتوانیم میزبانی شایسته برای این تلاشگران و فعالان باشیم.
فرماندار شهرستان کوثر در ادامه تصریح کرد: در شهرستان کوثر ۳۷۰ هکتار باغات به کشت هیوا اختصاص یافته که تولید ۱۱ قلم هیوا را به ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تن شاهد هستیم که علاوه بر استان، هیوای این شهرستان در سایر مناطق نیز با بازار‌های خوب فروش روبه‌رو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.