رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: ۵۰۰ هزار دانش آموز برای اردوی راهیان نور در دو مقطع متوسطه اول و دوم به مناطق اعزام می‌شوند.

نشست خبری مسئول  سازمان بسیج دانش آموزی مجتبی باستان امروز ۵ آبان برگزار شد.

مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با بیان این که بیش از ۸۵ درصد مدارس فلسطین تخریب شده و بیش از ۱۶ هزار کودک و نوجوان در این منطقه خاص سلاخی شده‌اند؛ گفت: مفهوم حقوق بشر از منظر آمریکایی و اروپایی در این جنگ را دیده‌ایم. آمریکا و اروپا سند ۲۰۳۰ تدوین کردند که در این سند آورده شده درس برای همه و در همه جا!

وی با بیان این که در جنگ اسرائیل و فلسطین سند ۲۰۳۰ که خود آمریکا و اروپا تدوین شده اما همین کشورها آن را نقض کردند؛ افزود: هرجا سخن از شرارت، کودک کشی و نسل کشی است پای آمریکا در میان است.  اسرائیل و حامیان آن می‌خواهند دین اسلام از بین برود.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز ایران در جنگ ۸ ساله افزود: هفته بسیج دانش آموزی از ۸ آبان آغاز شده و تا ۱۳ آبان(سالروز شهادت شهید فهمیده و روز نوجوان) ادامه دارد.

او با بیان این که سازمان بسیج دانش آموزی ۵ هدف مهم و برنامه  در ۳ رویکرد دارد؛ اظهار کرد: برنامه اول ما طراحی مجموعه‌ای از مفاهیم برای دانش‌آموزان درباره جنایات آمریکا و اسرائیل، هدف دوم تبیین جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، هدف سوم تشریح جنگ شناختی در مدارس دانش آموزان برای شناخت در مدار و هدف چهارم تبیین نقش دانش آموزان در پیشرفت کشور  است.

باستان با بیان این که رویداد ملی جاسوسان را برگزار خواهیم کرد؛ افزود:  ما از دل اسناد جاسوسی ۴۰ سوال تشریحی  و طراحی جاسوسی و کتاب‌های مرتبط با اسناد طراحی یک پاسخنامه هم طراحی کرده‌ایم و از طریق سامانه مربوطه برای همه دانش‌آموزان ارسال کرده‌ایم. 

وی با بیان این که ۵۰۰ هزار نفر برای اردوی پیشرفت و امید و ۵۰۰هزار نفر برای اردوی راهیان نور در دو مقطع متوسطه اول و دوم به مناطق اعزام می‌شوند؛ تصریح کرد: اردوهای راهیان نور از ۸ آبان (آغار هفته بسیج) آغاز می‌شود.

باستان با بیان اینکه نمایشگاه روایت نو بسته ۴۰ منفور و بسته صهیونیست‌شناسی وجود دارد، ابراز کرد: دانش‌آموزان در این بسته‌ها مشارکت دارند و سه بسته نمایشگاهی برای بیش از ۱۰ هزار مدارس ارسال کردیم.

وی با بیان این که بسته ۴۰ منفور در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته شده است، عنوان کرد: مسابقه ملی گام دوم همچنین برگزار می‌شود که ۳۰ سوال تستی از بیانیه گام دوم طراحی شده است. در اختتامیه برنامه پایا بیش از ۱۲ هزار تیم پنج نفره در مدارس از پایه ششم تا یازدهم حضور دارند و سوال‌هایی متناسب با رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان طراحی شده است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با بیان این که رویداد ملی دست‌سازه‌های استکبارستیزی دانش‌آموزان در یک کار گروهی برگزار می‌شود، ابراز کرد: دانش‌آموزان دست‌سازه‌های خود را درباره مفاهیم استکبارستیزی درست کرده، عکس گروهی را ارسال می‌کنند و به بهترین دست‌سازه جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار