بیست‌و‌هفتمین دوره انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی در روز شنبه ۱۲ آبان در تمامی دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.  

طبق آنچه که در دستورالعمل اجرایی انتخابات شوراهای دانش‌آموزی آمده است:

نظر به نقش شوراهای دانش‌آموزی به‌عنوان یکی از ارکان مهم مدرسه و در راستای تحقق اصل دانش‌آموز‌محوری و مشارکت مؤثر دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، انتخابات امسال با شعار محوری «شورای دانش‌آموزی برای ایران برای مدرسه» به صورت حضوری برگزار خواهد شد. 

بیست‌و‌هفتمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی همزمان در روز شنبه ۱۲ آبان‌۱۴۰۳ در تمامی واحدهای آموزشی دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مطابق سنوات گذشته باید شوراهای برتر انتخاب و در سطح منطقه و استان از آنان تقدیر شود.

دانش‌آموزان داوطلب ‌تا یک روز قبل از انتخابات فرصت دارند ‌تا در‌خصوص دیدگاه‌ها، نظرات و برنامه‌های خود مبنی بر حل مسائل مدرسه به تبلیغ بپردازند.

تمامی دانش‌آموزان از پایه سوم ابتدایی به بعد می‌توانند داوطلب عضویت در شوراهای دانش‌آموزی مدارس شده و در انتخابات شرکت کنند.

دانش‌آموزان می‌توانند حدود ۳ ‌مسئله از میان مسائل موجود در مدرسه و محله خود ‌که توانایی حل آن مسائل را داشته باشند، انتخاب ‌و به‌عنوان وعده انتخاباتی ‌مطرح کنند.

‌‌ساختار شوراهای دانش‌آموزی

شورای دانش‌آموزی شامل رئیس شورا‌، معاون، منشی، سخنگو، پشتیبانی روابط عمومی و کمسیون‌های تخصصی است.

رئیس شورا‌

رئیس شورا با رأی اکثریت اعضا و برای یک سال در اولین جلسه شورای دانش‌آموزی تعیین می‌شود. رئیس شورا باید با در نظر گرفتن قوانین و چارچوب‌های شیوه‌نامه اجرایی شوراهای دانش‌آموزی و قوانین مدرسه، راهبری و نظارت بر فعالیت‌های اعضای شورا را برعهده داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار