مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از اضافه شدن ۶۰۰ سامانه دوربینی در محدوده طرح ترافیک و محدوده آلودگی هوا خبر داد.

حمید برادران در مورد افزایش سامانه‌های دوربینی در پایتخت با اشاره به سامانه‌های طرح ترافیک و محدوده آلودگی هوا و اعلام این خبر که تا یک ماه آینده، تقریبا ۶۰۰ سامانه دوربینی به محدوده‌های طرح ترافیک اضافه می‌شود، افزود: هر سامانه شامل یک دوربین می‌شود؛ البته با دوربین‌های جدیدی که در حال نصب هستیم نیاز به نصب دوربین دوم نیست و با دوربین جدید، سه ونیم تا چهار لاین پوشش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان مهرماه سامانه‌های طرح ترافیک و محدوده آلودگی هوا به روز رسانی خواهند شد، گفت: سامانه‌های دوربینی قدیمی بعد از باز شدن و اورهال به محدوده داخلی طرح ترافیک و همه تقاطع‌های طرح ترافیک و آلودگی هوا اضافه خواهند شد، یعنی محدوده داخلی طرح‌های ترافیکی به دوربین پلاک خوان مجهز خواهند شد و سعی می‌کنیم پوشش دوربینی را برای شهروندان افزایش دهیم و در محدوده‌های مختلفی بتوانیم پلاک را ثبت کنیم و محدوده را رصد کنترل کنیم تا تقاضا برای محدوده مرکزی شهر کنترل شود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: در مورد سامانه‌های ثبت تخلف باید بگویم که بخش عمده‌ای از این دوربین‌ها متعلق به سال‌های ۹۰ و ۹۱ است که نصب و راه اندازی شده است. علاوه بر اینکه تکنولوژی این دوربین‌ها بسیار قدیمی است «تخلف محور» نیز هستند و تنها تخلفات را ثبت می‌کنند در حالی که رویکرد جدید این است که سامانه‌های ثبت تخلف سرعت به سمت ثبت تردد و سرعت همه خودرو‌ها خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ای در حال اجراست که بر اساس آن ۶۰۰ سامانه دوربینی را در همه بزرگراه‌های شهر تهران توسعه خواهیم داد و حدود ۴ ماه بازه زمانی اجرای پروژه است تا سرعت متوسط و لحظه‌ای همه بزرگراه‌ها را ثبت کنیم، اظهار کرد: علاوه بر سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط را نیز رصد و جریمه خواهیم کرد. یعنی بین مبدا و مقصد زمان مشاهده شدن پلاک را ثبت خواهیم کرد و اگر تردد براساس سرعت مجاز بزرگراهی باشد زمان، پیمایش می‌شود و دیگر شاهد آن نیستیم که خودرویی سرعت خود را جلوی دوربین کاهش داده و بعد از عبور از دوربین به سرعت خود بیافزاید؛ بنابراین سرعت متوسط در کل شبکه بزرگراهی سنجش می‌شود.

پاسخ به نبود دوربین در برخی محور‌ها/ دوربین‌های نسل قدیم کاربری دستی داشتند

برادران در مورد انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر خالی بودن صندوق دوربین‌ها از دوربین و مطرح کردن ادعای به سرقت رفتن این دوربین‌ها، گفت: هر سامانه‌ای ایرادات مرتبط با خود را دارد و با توجه به اینکه دوربین‌های نسل قدیم کاربری دستی داشتند، بر همین اساس قابلیت سرقت و استفاده شخصی از این دوربین‌ها وجود داشت؛ چراکه دوربین‌های نسل قدیم صنعتی نبودند؛ اما در حال حاضر دوربین‌های نسل جدید کاملا صنعتی است و هرگاه از سیستم جدا شود دیگر قابلیت استفاده ندارد و امکان استفاده شخصی و دستی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه کمتر از انگشتان یک دست دوربین مورد سرقت قرار گرفتند و بعضا دوربین‌ها توسط شرکت برای انجام تعمیرات و یا تغییر باز شده است، گفت: اینکه صراحتا بگویند همه سامانه‌ها به سرقت رفته بی دلیل است.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار