رئیس اداره استعداد‌های درخشان و المپیاد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر از کسب مقام ۲۴ دانشجوی این دانشگاه در ۱۰ رشته، بیست و نهمین المپیاد دانشجویی کشور خبر داد.

ایمان شریفی با اشاره به حضور دانشجویان این دانشگاه در المپیاد علمی دانشجویی گفت: با اعلام نتایج بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور خوشبختانه بیشتر دانشجویان این دانشگاه راه یافته به مرحله نهایی توانستند حائز رتبه شوند.

وی افزود: در این المپیاد پارسا هاشمی خرسند در رشته مهندسی کامپیوتر و علی صمدیان در رشته مهندسی مواد و متالورژی رتبه اول را کسب کردند.

شریفی یادآور شد: سه نفر از دانشجویان این دانشگاه به نام‌های امیرحسین طارمی در رشته مهندسی شیمی، آریانا غفاری در رشته مهندسی مواد و متالورژی و سهیل حقیقی نجف آبادی در رشته ریاضیات و کاربرد‌ها حائز مقام دوم شدند.

رئیس اداره استعداد‌های درخشان و المپیاد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: حمید خلیقی در رشته مهندسی عمران، امیرحسین باقری بابوکانی در رشته مهندسی برق و میرمهدی سیدان کیوج در رشته سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت رتبه پنجم را کسب کردند.

شریفی تاکید کرد: در مجموع ۲۴ نفر از دانشجویان این دانشگاه در ۱۰ رشته مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی شیمی، ریاضیات، مهندسی عمران، مهندسی برق، سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت، فیزیک، مهندسی مکانیک و مهندسی صنایع رتبه‌های اول تا ۴۰ را کسب کردند.

شریفی این موفقیت را به دانشجویان  مقام آور و خانواده دانشگاهی امیرکبیر تبریک گفت.

وی با بیان اینکه در مراسمی از این دانشجویان تقدیر به عمل خواهد آمد، خاطر نشان کرد: دانشجویان المپیادی با توجه به آیین نامه‌های المپیاد و بورس تحصیلی می‌توانند از امکاناتی مانند پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون خارج از ظرفیت استفاده و یا ماهانه بورس تحصیلی دریافت کنند.

آزمون مرحله نهایی بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور با حضور نفرات برگزیده آزمون کارشناسی‌ارشد (متمرکز) و برگزیدگان مرحله اول آزمون غیرمتمرکز المپیاد در صبح و بعدازظهر روز جمعه ۵ مرداد سال ۱۴۰۳ در دانشگاه‌های واقع در مراکز مناطق ده‌گانه کشور برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این المپیاد در رشته‌های «زبان و ادبیات فارسی»، «علوم جغرافیا»، «علوم اقتصادی»، «الهیات و معارف اسلامی»، «علوم تربیتی»، «حقوق»، «روان شناسی»، «علوم زمین»، «شیمی»، «فیزیک»، «زیست‌شناسی»، «آمار»، «ریاضی»، «طراحی صنعتی»، «مهندسی برق»، «مهندسی شیمی»، «مهندسی صنایع»، «مهندسی عمران»، «مهندسی مکانیک»، «مهندسی مواد و متالورژی»، «مهندسی کامپیوتر»، «مهندسی کشاورزی زراعت و اصلاح نباتات»، «سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت» به رقابت پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار