رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال ۴۶۲ فقره احکام تغییر کاربری غیر‌مجاز در اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۷۵ مورد از احکام قضائی قطعی و ۳۸۷ مورد احکام تبصره ۲ ماده ۱۰ برای تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان در هفت ماهه سال جاری در سطح استان اجرا شده است.

خسرو شهبازی اظهار کرد: تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی یکی از چالش‌های فعلی جامعه و تهدیدی برای اراضی کشاورزی به عنوان یکی از منابع پایه تولید مواد غذایی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به میزان شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی استان گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۴۰۹ مورد شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان انجام گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: شهرستان ارومیه با ۸۷۳ مورد بیشترین حجم از شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز را به خود اختصاص داده است و در احکام قطعی هم با ۶۶ مورد و در حوزه تبصره ۲ ماده ۱۰ هم نیز با تعداد ۲۳۲ مورد شهرستان پیشرودر این زمینه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مقابله و برخورد قاطع با متخلفان ساخت‌وساز‌های غیرمجاز از اولویت‌های جهاد کشاورزی است؛ خاطر نشان کرد: تا کنون خوشبختانه با همکاری و مساعدت خوب دادستان، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی و عوامل ذیربط در استان اقدامات خوب و موثری درشناسایی و اجرای احکام قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز صورت گرفته و این جدیت و برخورد قانونی در راستای جلوگیری از پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند به منظور نظارت همگانی و برخورد با متخلفان هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز را به سامانه ۱۳۱ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.