پیشگیری از تضییع ۵۰۶۲ میلیارد تومان بیت المال در آذربایجان غربی

بازرس کل آذربایجان غربی گفت: با اثربخشی بازرسی و نظارت از تضییع بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بیت المال در استان جلوگیری شد.

بازرس کل آذربایجان غربی امروز در آستانه هفته قوه قضاییه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: گفت: در سال گذشته با ورود سازمان بازرسی استان و ۵۸۵ مورد اقدام اثربخش حاصل از هشدار نظارتی بازدید و بازرسی از تضییع بیش از  ۵ هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان بیت المال در استان جلوگیری شد.

روح الله محبوبی، ادامه داد: اثربخشی مالی بازرسی استان در سال ۱۴۰۱ معادل ۷ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال بود که بوده که در سال ۱۴۰۲ به بیش از  ‏‏۵۰ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال افزایش یافت که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشدی نزدیک به شش برابر شده است.‎

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته با اجرای طرح باک پر در مرز بازرگان که به صورت پیلوت اجرا شد افزون بر سه هزار و  ‎۱۰۰ میلیارد تومان از محل جلوگیری از قاچاق سوخت  از جمله نفت گاز درآمد عاید کشور شد.

 بازرس کل آذربایجان غربی می گوید: در سال ۱۴۰۲ به موازت اجرای برنامه‌های بازرسی مصوب و موردی با انجام ۲۲ مورد بازید و ‏برگزاری ۲۸ جلسه اختصاصی موضوعات مرتبط با شعار سال، موانع اجرای پروژه‌های عمرانی ‏مشکلات مناطق محروم و مورد رصد و پیگیری قرار گرفت‎. ‎

شرایط واگذاری معدن طلای زرشوران تکاب فراهم نیست

محبوبی  با بیان اینکه تخلفات خط قرمز سازمان بازرسی است و برخورد جدی با تخلفات دنبال می‌شود، از شناسایی۸۴ چالش در حوزه‌های مختلف استان خبر داد و گفت: در راستای حمایت از تولید، طی سال گذشته ضمن ۲۲ مورد بازدید از واحد‌های تولیدی، واگذاری شرکت طلای زرشوران تکاب به بخش خصوصی، با تشکیل کمیسیون تخصصی، مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد شرایط واگذاری به بخش خصوصی در حال حاضر فراهم نیست لذا باید خط تولید و مشکلات موجود این معدن رفع و ارزش افزوده معدن بالا رود تا امکان واگذاری فراهم شود. 

رئیس سازمان بازرسی آذربایجان غربی با اشاره به حمایت از سرمایه گذاری و شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری اظهار کرد: اخذ سند پارک علم و فناوری استان از جمله اقداماتی بود که با ورود به موقع در حمایت از پارک و شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری انجام شد.

محبوبی افزود: بر عملکرد دستگاه‌ها و کارکنان در امر انتخابات نظارت کامل انجام می‌شود تا در فضای تبلیغات از امکانات دولتی به نفع کاندیدایی سوء استفاده نشود. 

وی با بیان اینکه تمامی تلاش‌ها برای برگزاری انتخاباتی با شور و شوق و مشارکت حداکثری است، افزود: توسعه و رشد در تمامی حوزه‌ها با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات محقق می‌شود. 

مدیرکل بازرسی استان با بیان اینکه رویکرد سازمان بازرسی تلاش بر پیشگیری از وقوع جرم و تخلف با ورود به موقع و نظارت‌ها بر دستگاه‌ها است، اظهار کرد: این نظارت‌ها در راستای تولید و سرمایه گذاری و جلوگیری از تضییع بیت المال، توقف پروژه‌ها انجام شده است. 

محبوبی، عدم نظارت بر کارت‌های بازرگانی و تخلفات ناشی از این موضوع از معضلات و بستر‌های فساد استان است، اظهار کرد: فرآورده‌های نفتی، مطالبات پیمانکاران، وصول حقوق دولتی معادن، تنش آبی، مدیریت شهری و تغییر کاربری ها، نبود برنامه مدون و مطالعه شده کشاورزی، ساخت و ساز غیر مجاز از چالش‌های دیگر استان محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.