جشنواره منطقه‌ای طعم امید ۳ در حالی در کرمانشاه برگزار شد که به گفته دبیر میز گردشگری دسترس‌پذیر وزارت میرث فرهنگی این برای اولین بار است که در ایران و حتی خاورمیانه توانمندی افراد دارای معلولیت در بخش آشپزی به نمایش گذاشته می‌شود.

محمد اسماعیل شیخ قرایی» مدیرعامل انجمن گردشگری معلولان گفت: این مسابقات در سه گروه معلولیتی جسمی حرکتی، نابینایان و سندورم داون برگزار می‌شود و هدف از آن نیز احیای غذا‌های بومی محلی و ایجاد اشتغال پایدار برای افراد دارای معلولیت است.

وی با بیان اینکه برگزاری این گونه مسابقات امید به زندگی را در فرد دارای معلولیت ایجاد می‌کند، افزود: از این به بعد رستوران‌ها و هتل‌ها می‌توانند از کارشناسان معلول در زمینه خوراک استفاده کنند.

مسابقه سرآشپز شدن معلولان غرب کشور در کرمانشاه برگزار شد

شیخ قرایی توضیح داد که این مسابقات به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و در آن شرکت کنندگانی از پنج استان غرب کشور حضور دارند ضمن اینکه پیش از این نیز مسابقات منطقه‌ای شمال کشور برگزار شده است.

وی افزود: این مسابقات شامل پنج بخش تزیین غذا، طبخ غذا، طعم غذا، مواد استفاده شده در آن و فعالیت بدنی فرد دارای معلولیت می‌شود و ضمن اینکه معلولان جسمی حرکتی در حین مسابقه حتما باید روی ویلچر بنشینند و اگر بلند شوند نمره منفی دارد، نابینایان نیز حتما باید از چشم بند استفاده کنند و گرنه نمره منفی لحاظ می‌شود.

به گفته مدیرعامل انجمن گردشگری معلولان، در بخش مقدماتی این مسابقات از هر استان بالای ۱۵ نفر شرکت کردند و در نهایت امروز شاهد رقابت ۱۳ نفر از این افراد در بخش مسابقات منطقه‌ای هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.