مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از سامان‌دهی محوطه ورودی موزه مردم‌شناسی شهر سنقرکلیایی با حدود چهار میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: در این تعمیرات ورودی اصلی مجموعه موزه سنقر اصلاح شد.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: عملیات تعمیر و تجهیز موزه سنقر علاوه بر تعمیرات ورودی اصلی با رنگ آمیزی و نصب در‌های جدید انجام شد.

او با بیان اینکه این سامان‌دهی مرحله اول پروژه تعمیر و تجهیز موزه مردم‌شناسی شهرستان سنقر و کلیایی است، تصریح کرد: برای تکمیل سامان‌دهی موزه مردم‌شناسی سنقر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات مورد نیاز شاهد تکمیل آن باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در موزه مردم‌شناسی سنقر بخشی از آداب و رسوم فرهنگی منطقه سنقرکلیایی به نمایش گذاشته شده است، گفت: در این موزه پوشاک مردم تُرک و کُرد شهر سنقر، معماری روستایی ابزارآلات سنتی کشاورزی، گیوه‌بافی و ماکت مردم محلی در حال انجام کار در غرفه‌هایی جداگانه نگهداری می‌شود.

فرمانی تصریح کرد: این اشیا و ماکت‌ها گویای بخشی از آداب و رسوم فرهنگی منطقه سنقر و کلیایی در زمینه کشاورزی، نساجی، آشپزی و تولید ابزار کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.