معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از هدف‌گذاری برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری با هدف توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم با بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی خبر داد.

رضا خانه زاد یزدی  اظهار کرد: در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی باید تاکید کرد که سال گذشته ۱۴ دستگاه اتوبوس با قرارداد سازمان اتوبوس‌رانی بازسازی شد و قرارداد جدید برای ۲۵ دستگاه منعقد شد و روند اجرایی آن در حال طی شدن است.

وی با بیان اینکه هزینه بازسازی یک دستگاه اتوبوس به صورت میانگین یک میلیارد تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، افزود: موضوع دیگر بحث خرید اتوبوس است که نظر مساعد جناب شهردار نیز در این زمینه وجود دارد و در این جهت دو پیش فاکتور از شرکت‌های ایران خودرو و عقاب افشان گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: تولید کشور محدود است و شاید نتوان از یک کارخانه همه را تأمین کرد، اما از هر مسیر ممکن این کار را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه به خرید ناوگان خانه زاد یزدی تاکید کرد: با بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی، هدف تعیین شده تا پایان سال خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس در مسیر توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری قم است.

وی با اشاره به اینکه چند قرارداد بازسازی اتوبوس در سال‌های گذشته وجود داشت که به لطف خدا تعیین و تکلیف شده و اتوبوس‌ها در حال بازگشت به شهر قم است، افزود: این اتوبوس‌ها ارزش بازسازی نداشتند و برای فروش به مزایده می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار