در پی حمله رژیم صهیونیستی به ایران شخصیت‌های افغانستانی تاکید کردند این حمله نمایشی نقض حاکمیت ملی است.

در پی حمله رژیم صهیونیستی به ایران، حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در بیانیه‌ای اظهار داشت: حمله اسرائیل به ایران را‌‌ که نقض حریم و حاکمیت ملی این همسایه نزدیک و کشور برادر ما می‌باشد، تقبیح می‌کنیم.

وی افزود: اینگونه حملات زمینه‌‌ساز افزایش تنش در منطقه و تهدید علیه صلح و امنیت بین‌‌المللی است.

همچنین عبدالکریم خرم، رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیشین افغانستان نیز در واکنش به این حمله در پیامی در «ایکس» نوشت: از حمله محدود اسرائیل به ایران معلوم شد آمریکا می‌تواند جلو جنگ جنایت‌بار اسرائیل در غزه و لبنان را هم بگیرد، که نمی‌گیرد.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی سابق افغانستان نیز در پیامی نوشت: اطلاع یافتیم به‌دنبال حملات و جنایات بشری در یک سال گذشته در نوار غزه، کرانه باختری، حملات تجاوزگرانه هفته‌های پسین بر لبنان و کشتار دیروز پنج خبرنگار در حال گزارش‌دهی در لبنان، صبح امروز نیز ارتش اسرائیل اهدافی را در کشور همسایه غربی افغانستان مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: در حالیکه حملات تحریک آمیز اسرائیل بر جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم می‌کنیم تأکید می‌نماییم که حملات ناسنجیده اسرائیل نه تنها باعث گسترش و ادامه جنگ در منطقه و صف‌گیری جدید نظامی خواهد شد بلکه پیامدها و تاثیرات ناگواری بر غیرنظامیان و مردم بی‌گناه منطقه ما در پی خواهد داشت.

شورای علمای شیعه افغانستان نیز ضمن محکوم کردن این حمله، اعلام کرد حمله به خاک ایران نقض حریم و حاکمیت ملی کشور مسلمان و همسايه افغانستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.