مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۷ روستا در استان همدان با تانکر آبرسانی شدند.

فرهاد بختیاری‌فر گفت: ۳۵ هزار و ۲۶۸ مترمکعب آب شرب در نیمه نخست امسال به ۱۵۷ روستای دارای تنش آبی در استان همدان، حمل و توزیع شده است.

او گفت: این میزان آب شرب در اختیار ۸۷ هزار و ۷۴۱ نفر جمعیت روستایی در سطح استان، قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستا‌ها در دستور کار قرار دارد، گفت: بیش از ۴۰ روستا در نیمه ابتدای سال با اعتبارات پروژه‌های محرومیت‌زدایی در قالب طرح جهاد آبرسانی، سیراب شدند، اما همچنان مشکلاتی در برخی روستا‌ها وجود دارد که تانکر‌های مجهز به سیستم‌های بهداشتی و حمل آب به مناطق دچار بحران اعزام می‌شوند تا نیاز اولیه مردم را تامین کنند.

بختیاری‌فر گفت: این اقدام در پاسخ به افزایش دمای هوا و کاهش ذخایر آبی انجام شده و هدف آن جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اجتماعی در این مناطق است. 

او گفت: آبرسانی با تانکر، اگرچه راه‌حلی موقت است، اما در شرایط بحرانی و زمانی که گزینه‌های دیگر به دلیل محدودیت زمان یا امکانات قابل اجرا نیستند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند جان و سلامت مردم را حفظ کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ما در شرکت آب و فاضلاب استان همدان، تلاش می‌کنیم تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، پروژه‌های آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی را به صورت مستمر و منظم ادامه دهیم.

برچسب ها: آب شرب ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.