مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۸۶۰ میلیارد ریال امسال جهت تجهیز مدارس این استان در سرفصل‌های مختلف هزینه شده است.

یونس بهاروند بیان کرد: امسال اعتبار تجهیزات آموزشی مدارس حدود ۸۶۰ میلیارد ریال بوده که در بخش‌های مختلف کلاسی، آموزشی، رایانه‌ای و فضای مجازی هزینه شده و نسبت به ۲۲۵ میلیارد ریال سال قبل، رشد چهار برابری داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه تجهیز مدارس و آموزش‌های مجازی در مناطق محروم استان نیز اقدامات خوبی انجام شده است اظهار داشت: تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس غیر استاندارد استان، تکمیل سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس از دیگر اقدامات انجام شده در استان می‌باشد.

وی با اشاره به پیشرفت طرح‌های خیرساز در سطح استان ادامه داد: تاکنون ۵۰ درصد فضا‌های آموزشی لرستان توسط خیران تکمیل و در این راستا امسال حدود ۸۷۰ میلیارد ریال جهت اجرای پروژه‌های مشارکتی هزینه شده است.

بهاروند ایرانیا عنوان کرد: یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تعهد خیران برای آموزش و ساخت فضا‌های آموزشی استان است که تاکنون ۹۵ درصد محقق شده است.

وی ادامه داد: ۱۷۰ میلیارد ریال نیز در راستای محرومیت زدایی در نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان هزینه و جهت تامین قیر و آسفالت نیز ۱۰۰ هزار متر مربع ایزوگام و ۶۳ هزار متر مربع آسفالت برای محوطه مدارس تامین شد.

وی بیان کرد: در حوزه طرح‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس استان نیز حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است که طی سال‌های گذشته بی سابقه بوده و بسیاری از کلاس‌های غیر استاندارد به لحاظ گرمایش استاندارد شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ادامه داد: از مجموع حدود هشت هزار و ۸۰۰ کلاس درس استاندارد در لرستان طی سال ۹۲ تا ۱۴۰۲ حدود هفت هزار کلاس استاندارد شد و در حال حاضر نیز ۵۰۰ کلاس دیگر در حال استاندارد سازی می‌باشد.

بهاروند ایرانیا گفت: در زمینه رفع محرومیت و ایجاد عدالت آموزشی در روستا‌های استان نیز سال گذشته حدود ۱۰۰ مدرسه در قالب طرح شهید پناهی ساماندهی و ۷۰ مورد آن بهره برداری شد و طرح ۳۰ مدرسه دیگر نیز به علاوه ۶۰ پروژه جدید در مناطق صعب العبور تا دهه فجر بهره برداری خواهد شد.

برچسب ها: مدارس ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.