گزارشگر ویژه سازمان ملل بار دیگر درباره خطر مرگ مردم غزه در سایه نسل‌کشی اسرائیل هشدار داد.

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اراضی اشغالی فلسطین، با انتشار پیامی در حساب کاربری ایکس خود نسبت به شرایط اسف بار و بحرانی مردم غزه هشدار داد و نوشت: «تمام جمعیت غزه در خطر مرگ ناشی از یک نسل‌کشی قرار دارند که به رغم نظارت ما اعلام و اجرا شده است».

آلبانیز در واکنش به بیانیه قبلی جویس مسویا، مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، هشدار داد که «تمام جمعیت غزه در شمال تحت محاصره اسرائیل در معرض خطر مرگ قرار دارند».

او پیشتر گفته بود اسرائیل از ابتدای جنگ [غزه] به دنبال تصرف اراضی و آواره کردن مردم [فلسطین] بوده است وجنایاتی که در شمال غزه در حال وقوع است قابل توصیف نیست.

هفتم اکتبر گذشته بود که رزمندگان حماس و مقاومت فلسطین با نفوذ به جنوب اراضی اشغالی عملیات طوفان الاقصی را علیه رژیم صهیونیستی رقم زده و در جریان این عملیات صد‌ها صهیونیست را به هلاکت رسانده و ده‌ها تن از آنها را نیز به اسارت گرفتند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد که تاکنون نزدیک به ۴۳ هزار شهید و بیش از ۱۰۰ هزار زخمی بر جای گذاشته است. هیچ دورنمایی از آتش‌بس در غزه دیده نمی‌شود و رژیم صهیونیستی در سایه حمایت‌های تسلیحاتی، سیاسی و مالی ایالات متحده، به احکام بین‌المللی به‌ویژه از سوی شورای امنیت و دیوان بین‌المللی دادگستری بی‌توجهی می‌کند.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار