طرح سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان تا ۲۶ آذرماه در مازندران اجرا خواهد شد

فرج‌الله فتح‌الله‌پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران در نشست خبری در خصوص اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی با بیان اینکه این طرح از ۱۲ آبان آغاز می‌شود و در بازه ۴۵ روزه به اتمام خواهد رسید، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی با همه توان خود باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا سرشماری به خوبی انجام شود.

او افزود: طرح سرشماری کشاورزی با محوریت این سازمان در استان و در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران با استفاده از توان کارشناسی دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان جهادکشاورزی عملیاتی خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با بیان اینکه اطلاعات و آمار اردیبهشت ۱۴۰۴ استخراج اولیه می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: یکهزار و ۳۵ آمارگیر در طرح سرشماری کشاورزی استان مشارکت دارند.

فتح‌الله‌پور افزود: ۳ دوره آموزشی برای آمارگیران در تهران و استان برگزار شد و آخرین دوره آموزشی برای آمارگیران و کارشناسان ۲ لغایت ۸ آبان‌ماه در حال انجام است.

او با بیان اینکه اطلاعات با تبلت جمع‌آوری و در سامانه یکپارچه‌سازی اطلاعات بارگذاری می‌شود، گفت: مرکز آمار ایران در نظر دارد این اطلاعات را در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار دهد تا در سامانه پهنه‌بندی این وزراتخانه بارگذاری گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران دسترسی مناسب به آمار و اطلاعات را یکی از نکات حائز اهمیت در برنامه‌ریزی‌ها دانست و ادامه داد: اطلاعات بدست آمده در این سرشماری، مبنای برنامه‌ریزی در سطح استان خواهد بود

فتح‌الله‌پور گفت: طبق سرشماری قبلی ۳۲۲ هزار و ۵۰۳ بهره‌بردار در مازندران وجود دارد، اما با روند ویلاسازی میزان زمین‌های کشاورزی حتما کاهش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار